W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ostatnia droga naczepy

19.04.2022

Kontrola pojazdu członowego wykazała niebezpieczne usterki techniczne w układach hamulcowych zarówno ciągnika siodłowego jak i naczepy ciężarowej.

1

W dniu 19 kwietnia br.,  inspektorzy z bydgoskiego WITD, wykonując czynności kontrolne na obwodnicy Torunia skontrolowali pojazd członowy, którym kierowca wykonywał przewóz w imieniu przedsiębiorstwa z Wielkopolski. W trakcie pobierania dokumentów szofer wyjaśnił, że naczepa, którą podczepił do ciągnika samochodowego  została sprzedana przez jego pracodawcę na złom, a on odwozi ją do klienta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, pojazdy uczestniczące w ruchu muszą być sprawne i wymaga się, aby posiadały ważne badania techniczne. Tymczasem, sprawdzenie w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów wykazało, iż od sierpnia 2021 roku naczepa nie posiada ważnych badań technicznych, a kontrola stanu technicznego ujawniła, że ma częściowo zdemontowane elementy układu hamulcowego. Dwa koła nie miały bowiem siłowników oraz zacisków z klockami hamulcowymi. Kontrola ciągnika wykazała, iż na osi kierowanej zamontowano opony z wystającymi elementami przeciwślizgowymi – co w Polsce jest zabronione. Opony na drugiej osi były nadmiernie zużyte, a tarcze hamulcowe na osi kierowanej były nadmiernie popękane, co groziło ich rozpadem.

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zatrzymano dowody rejestracyjne pojazdów i wydano zakaz dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek. Kierujący został ukarany mandatem karnym, a wobec przedsiębiorstwa oraz osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}