W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rejestr Danych Kontaktowych

Pracujemy nad udostępnieniem Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) w mObywatelu 2.0; funkcjonalność ta jest już dostępna w wersji przeglądarkowej. RDK jest bazą informacji dla instytucji publicznych - oprócz imienia i nazwiska znajdą się w niej Twój numer telefonu i adres e-mail, które będziesz móc przekazać dobrowolnie.

Rejestr Danych Kontaktowych.

Dane w RDK umożliwią urzędnikom szybki kontakt, aby powiadomić Cię o rozpatrzeniu wniosku lub dokumentach gotowych do odbioru, a także w sytuacji, gdy zajdzie potrzeba uzupełnienia informacji w Twojej sprawie. W rezultacie projekt ma zwiększyć efektywność działań między obywatelami a administracją.

Jakie założenia musimy spełnić, żeby projekt mógł się powieść?

  1. Dane muszą być bezpieczne – dostęp do nich będą miały wyłącznie instytucje publiczne. Dane nie będą wykorzystywane do wysyłania informacji marketingowych ani reklam.
     
  2. Dane w wersji przeglądarkowej i aplikacji mObywatel 2.0 muszą być takie same.
     
  3. Aby skorzystać z RDK, należy zaakceptować zgodę na przekazanie danych do rejestru.

Główne wyzwania, które stoją przed projektantami:

  1. Wyjaśnienie użytkownikowi, jakie zastosowania mają dane w RDK.
     
  2. Dane w RDK w wersji przeglądarkowej i w aplikacji są identyczne. Należy jasno poinformować o tym użytkowników i zapewnić pełen zakres edycji danych.
     
  3. Wersje RDK w mObywatelu 2.0 i w mObywatelu w przeglądarce muszą być do siebie dostosowane.

Jak odpowiadamy na te wyzwania:

  • Komunikaty

    Dane w RDK będą miały różne zastosowania – ułatwią kontakty w sprawach urzędowych, a także będą zaciągane do formularzy uzupełnianych w aplikacji mObywatel 2.0.

    Aby poinformować użytkownika o tym, co zyskuje, posiadając dane kontaktowe w rejestrze, na górze ekranu dodaliśmy baner, który w jasny sposób opisuje wyżej wymienione korzyści.
     
  • Możliwość edycji danych

    W aplikacji mObywatel 2.0 wprowadzamy możliwości dostępne w wersji webowej:

    - dodanie danych od zera,
    - edycję wprowadzonych już wcześniej danych,
    - usunięcie danych z rejestru.

    Zadbamy również o komunikat informujący o skutkach zmiany danych.
     
  • Wdrożenie

    Podczas ewentualnego przerwania procesu dodawania danych (potwierdzanych przesłanym na wskazany adres e-mail lub nr telefonu kodem weryfikacyjnym) zapiszą się one jako tymczasowe.

    Funkcjonalność ta będzie miała możliwość wprowadzenia danych od podstaw – dzięki temu użytkownik nie będzie musiał czekać aż 24 godziny, aby podmienić swoje informacje.



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:

    ZOBACZ MAKIETĘ
{"register":{"columns":[]}}