W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zastrzeż PESEL

Boisz się, że ktoś wykorzysta Twój numer PESEL bez Twojej wiedzy? Już teraz zastrzeż swój PESEL w mObywatelu 2.0. Od czerwca 2024 r. przed zawarciem umowy firmy i instytucje finansowe sprawdzą status Twojego numeru PESEL. Dzięki temu nikt nie weźmie na Ciebie kredytu, ani nie kupi sprzętów na raty.

Zastrzeż PESEL w aplikacji mObywatel.

Usługa Zastrzeż PESEL umożliwia obywatelom: 

  1. Zastrzeżenie numeru PESEL. 

  1. Cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL. 

  1. Ustawienie automatycznego zastrzeżenia numeru PESEL. 

  1. Sprawdzenie historii weryfikacji numeru PESEL przez instytucje i firmy. 

  1. Podgląd historii zmian statusu. 

 

Jakie założenia musieliśmy spełnić, żeby projekt mógł się powieść? 

  1. Możliwość zastrzeżenia numeru PESEL. 

  1. Wgląd w historię zmian zastrzeżenia. 

  1. Wgląd w historię tego, kto sprawdzał numer PESEL użytkownika. 

  1. Uświadomienie użytkownika, czym jest usługa poprzez tzw. moduł walkthrough  
    (przeprowadzenie przez ekrany ze swego rodzaju przewodnikiem na trzy kroki przed wejściem w usługę) oraz sekcję „Pytania i odpowiedzi”. 

 
Takie wyzwania stały przed projektantami: 

  1. Zbyt szybki proces zastrzegania PESEL-u powodował, że użytkownik zadawał pytanie typu: „To już?!”. Uznaliśmy, że należy wydłużyć ten proces - w tym celu użyliśmy tzw. potykacza, który przy zastrzeżeniu numeru PESEL wymaga dodatkowego potwierdzenia (wartością dodaną jest to, że użytkownik przez przypadek nie zmieni statusu numeru PESEL).  

  1. Proces cofania zastrzeżenia z automatycznym zastrzeżeniem – wychodząc naprzeciw użytkownikowi, dodaliśmy możliwość cofnięcia zastrzeżenia bezterminowo lub cofnięcia z ustawieniem ponownego zastrzeżenia. Ta druga opcja powoduje, że nie musimy pamiętać o tym, by znów zastrzec PESEL – proces odbywa się automatycznie. 

  1. Główne CTA (Call To Action, inaczej wezwanie użytkownika do kliknięcia czy wykonania innej czynności w aplikacji) – Zastrzeż PESEL – było przypięte do dolnej krawędzi ekranu, co uznaliśmy za wymagające zmiany. 

  1. Konieczność wyciągnięcia na główny ekran sekcji „Pytania i odpowiedzi”. 

 

Jak odpowiedzieliśmy na te wyzwania:

  • Zmieniliśmy wygląd przycisku CTA 


     
    Przycisk CTA zmieniliśmy w przełącznik, który umieściliśmy zaraz pod statusem zastrzeżenia. Atutem zmiany jest to, że użytkownikowi łatwiej jest skupić wzrok na meritum, co nie zachodziło przy pierwszej wersji makiety. 
     

  • „Pytania i odpowiedzi” schowaliśmy pod ikoną znaku zapytania 



    Decyzja o ukryciu tych pytań spowodowała, że ekran stał się bardziej czytelny, nieprzytłoczony dużą liczbą informacji.



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:

    ZOBACZ MAKIETĘ

{"register":{"columns":[]}}