W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wirtualny Asystent

Wirtualny Asystent.

Sztuczna inteligencja po polsku? Tak, to bardzo ważne, gdy tworzymy rozwiązanie, które ma wesprzeć i zrozumieć obywatela. Dlatego pracujemy nad chatbotem, który mówi Twoim językiem, dosłownie i w przenośni. To cyfrowy asystent, który odpowiada na pytania jasno, konkretnie i bez wizyty w urzędzie. Celem jest jedno, pomóc Ci szybciej znaleźć to, czego szukasz, i ułatwić Ci zrozumienie procedur.

Inteligentny czat

W Pionie AI i Nowych Technologii pracujemy nad inteligentnym interfejsem komunikacyjnym, który będzie wspierał obywateli w wyszukiwaniu informacji. 

Wirtualny asystent to inteligentny czat oparty na polskim modelu językowym PLLuM, który pomoże w sprawach związanych z administracją publiczną i usługami w aplikacji mObywatel 2.0. Technologia zastosowana w czacie umożliwi naturalną rozmowę, taką jak z prawdziwą osobą! 

Źródłem wiedzy Wirtualnego asystenta będą artykuły o usługach, które możesz znaleźć w serwisie gov.pl oraz info.mobywatel.gov.pl, ale w przyszłości na pewno będziemy pracować nad rozszerzeniem bazy wiedzy. 

Jak będzie działał nasz Wirtualny asystent? 

Chcesz wiedzieć, jak złożyć wniosek o dowód osobisty? Zapytaj Wirtualnego asystenta – wpisz swoje pytanie w okienku czatu, a on wskaże odpowiedni formularz i wyjaśni, co przygotować.  

Nie musisz znać fachowego słownictwa. Wystarczy, że napiszesz: „Zgubiłem dowód – co robić?”. Wirtualny asystent poprowadzi Cię krok po kroku. Co ważne, wskaże też źródło swojej odpowiedzi. Na tej podstawie będzie można dowiedzieć się więcej na zadany temat. 

Wirtualny asystent w aplikacji mObywatel 2.0 będzie dostępny po zalogowaniu. Aby dane użytkowników były bezpieczne, chatbot nie będzie mógł odczytać informacji np. o naszych danych osobowych czy punktach karnych. Nie poprosimy go też o przeczytanie daty ważności dowodu. Będzie za to odpowiadał na ogólne pytania dotyczące sposobu załatwiania urzędowych spraw czy usług dostępnych w formie cyfrowej. 

Budowa Wirtualnego Asystenta to nie tylko programowanie – to także wiele decyzji, testów i dostosowań. Oto najważniejsze wyzwania, z którymi się mierzymy: 

Odpowiedź, która ma sens 

Wybieramy takie metody sztucznej inteligencji, które zagwarantują, że Wirtualny asystent będzie udzielał rzetelnych i sprawdzonych odpowiedzi – zawsze na podstawie wiarygodnych źródeł. 

Zmiana danych w wiedzę

Pracujemy nad tym, by przetworzyć dokumenty i informacje zawarte w serwisach gov.pl oraz info.mobywatel.gov.pl w taki sposób, aby Wirtualny asystent mógł zrozumieć ich znaczenie i użyć do stworzenia odpowiedzi. 

Więcej pytań – więcej odpowiedzi 

Planujemy rozszerzyć bazę wiedzy. Dzięki temu Wirtualny asystent będzie mógł udzielić odpowiedzi na jeszcze więcej pytań na temat administracji i usług publicznych. 

Szybko, dokładnie i na temat 

Pracujemy nad ulepszeniem działania aplikacji, by odpowiedzi pojawiały się szybko i były jak najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika. 

Gotowi na dużą skalę 

Przygotowujemy rozwiązanie , które obsłuży duży ruch – tak, aby z Wirtualnego asystenta mogły korzystać miliony osób, bez spadku jakości działania. 

Wygodnie i przejrzyście 

Projektujemy Wirtualnego asystenta tak, by była intuicyjny. Dzięki temu użytkownik łatwo uzyska potrzebne informacje, a w razie potrzeby sprawnie przejdzie między czatem a przeglądarką. 

Dla wszystkich, bez wyjątków 

Dokładamy wszelkich starań, by Wirtualny asystent był dostępny także dla osób z niepełnosprawnościami. Dlatego interfejs tworzymy zgodnie ze standardami WCAG – to oznacza prosty język, kontrastowe kolory, czytelne czcionki i pełną obsługę klawiaturą lub czytnikiem ekranu. 

Widok strony głównej aplikacji mObywatel

Widok Wirtualnego asystenta

{"register":{"columns":[]}}