W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Złóż petycję

Chcesz złożyć petycję? Dowiedz się, jak to zrobić.

Co to jest petycja

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji w Ministerstwie Cyfryzacji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach.

Co może być przedmiotem petycji

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

Komórką koordynującą rozpatrywanie petycji w Ministerstwie Cyfryzacji jest Wydział Skarg, Kontroli
i Nadzoru Biura Ministra.

Jak złożyć petycję

Petycje kierowane do Ministra Cyfryzacji można przesyłać:

  1. pocztą tradycyjną na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00- 060  Warszawa;
  2. przesłać pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@cyfra.gov.pl;
  3. złożyć za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
  4. bezpośrednio do punktu podawczego Kancelarii Głównej Ministerstwa Cyfryzacji przy ul. Królewskiej 27, 00- 060  Warszawa.

Ważne!

  1. Petycji nie można złożyć telefonicznie.
  2. Petycja powinna zawierać:
    • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję);
    • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów);
    • oznaczenie adresata petycji;
    • wskazanie przedmiotu petycji.

Jeżeli petycja składana jest w interesie innej osoby, musi to nastąpić za jej zgodą, którą należy dołączyć do petycji.
Jeżeli w petycji nie wskazano imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu podmiotu wnoszącego petycję, pozostawia się ją bez rozpatrzenia.

Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową:

Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do budynku Ministerstwa Cyfryzacji. Przy schodach do wejścia A od ul. Królewskiej znajduje się podjazd dla wózków. Przed budynkiem wyznaczono 2 ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W recepcji przy wejściu A są pętle indukcyjne.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rozpatrywania petycji

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych

i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. L 119
z 4 maja 2016 z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”, administrator informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Tożsamość administratora

Administrator danych: Minister Cyfryzacji, z siedzibą przy ul. Królewskiej 27, 00- 060  Warszawa.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można skontaktować się: listownie na adres siedziby bądź drogą elektroniczną na adres e-mail: Sekretariat.bpc@cyfra.gov.pl.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Administrator Danych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, korespondencyjnie na adres:
ul.  Królewska 27, (00-060) Warszawa oraz na adres  e-mail: iod@mc.gov.pl.

Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją obowiązków prawnych ciążących na administratorze, to jest na podstawie w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, określonych w przepisach  ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach w celu rozpatrzenia petycji oraz w przepisach ustawy
o narodowym zasobie archiwalnym oraz archiwach.

Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, do jakich zostały zebrane, a po jego upływie zgodnie z okresem przewidzianym w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach[1] oraz w rozporządzeniu w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych[2]

Odbiorcy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

Pani/Pana dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych, posiadających uprawnienia do ich przetwarzania.

Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia petycji.

Konsekwencja niepodania danych osobowych

Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia petycji.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo:

  1. dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  2. do sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 
  3. do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz.U. z 2018 r. poz. 870).

 

[1] Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.).

[2] Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (Dz.U. z 2019 r. poz. 246).

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
03.10.2023 12:15 Monika Dębkowska
Pierwsza publikacja:
21.06.2018 16:28 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}