W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Twoje sprawy

Dzięki usłudze Twoje sprawy łatwo będzie można sprawdzić aktualne informacje o swoich sprawach urzędowych. Do tej pory taka możliwość była dostępna w przeglądarkowej wersji mObywatela w usłudze pod tą samą nazwą. Teraz pracujemy nad wdrożeniem jej również do aplikacji mObywatel 2.0.

Twoje sprawy.

Jakie główne założenia musimy spełnić, żeby projekt mógł się powieść?

  1. Informowanie o sprawach i wnioskach, które zostały złożone przez użytkownika, a także o ich aktualnych statusach.
     
  2. Wdrożenie przeglądarkowej wersji mObywatela do aplikacji mObywatel 2.0.


Główne kwestie, które stoją przed interdyscyplinarnym zespołem: 

  1. Ograniczona funkcjonalność usługi – jest to dopiero zapowiedź większych usprawnień, jakie pojawią się w mObywatelu 2.0.
     
  2. Informowanie użytkownika o statusie sprawy – większość wniosków jest jednoetapowa, ale są też takie, w których użytkownik może śledzić, w jakiej fazie znajduje się zgłoszony przez niego wniosek.
     
  3. W jaki sposób intuicyjnie prezentować pojawianie się nowych wniosków oraz zmian statusów tych już złożonych?

 

Jak odpowiadamy na te wyzwania:

  • Prosta i przejrzysta struktura

    Projektujemy tę usługę możliwie prosto i intuicyjnie. Bierzemy pod uwagę jej dalszy, kompleksowy rozwój w przyszłości.

    Zależy nam na tym, aby dodawanie kolejnych usprawnień było dla użytkowników łatwe w obsłudze.

    Dodatkowo na banerze u góry ekranu informujemy, że w aplikacji można obecnie zobaczyć tylko wybrane sprawy, ale trwają prace nad tym, aby było ich więcej.

 

  • Śledzenie statusów i sprawdzanie szczegółów

    Każda sprawa ma status informujący o etapie realizacji zgłoszonego wniosku. Użytkownik może zapoznać się również ze szczegółami danej sprawy.

    Oznacza to, że zobaczy status wniosku, dodatkowe informacje, datę wysłania, zmiany statusu oraz nazwę urzędu zajmującego się sprawą.

 

  • Kolejność spraw na liście

    Aby ułatwić śledzenie zmian, lista promuje te wnioski, w których ostatnio nastąpiła jakaś modyfikacja.

    To ułatwia korzystanie z usługi, bo pozwala użytkownikom być zawsze na bieżąco w monitorowaniu postępów złożonych dokumentów.

    Dzięki temu mogą oni szybko reagować na wszelkie zmiany statusu.



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:

    ZOBACZ MAKIETĘ
{"register":{"columns":[]}}