Filmiki instruktażowe
Filmiki instruktażowe to krótkie instrukcje w formie wideo, z których dowiesz się między innymi, jak utworzyć i wysłać wiadomość elektroniczną, jak korzystać z wyszukiwarki bazy adresów elektornicznych (BAE).
Odbieraj listy polecone z urzędu przez internet. Bez awizo i kolejek na poczcie. Już dziś złóż wniosek o skrzynkę e-Doręczeń, by móc korzystać z usługi i cieszyć się wygodą tego rozwiązania. Obejrzyj film, w którym krok po kroku pokazujemy, jak złożyć wniosek. Dowiesz się z niego:
- gdzie w systemie e-Doręczeń możesz złożyć ten wniosek,
- jakie dane przygotować i podać we wniosku,
- jak dodać dodatkowego administratora,
- jak elektronicznie podpisać wniosek.
Uwaga! Na adres e-mail, który podasz we wniosku, otrzymasz informację o utworzeniu skrzynki oraz instrukcję, jak aktywować skrzynkę. Powiadomienia dotyczące e-Doręczeń możesz dostawać na ten adres e-mail lub inny, który wskażesz we wniosku.
Masz już skrzynkę do e-Doręczeń? Teraz czas na to, by ją aktywować. Obejrzyj film, w którym pokazujemy, jak aktywować skrzynkę w serwisie e-Doręczenia. Podczas aktywacji skrzynki ważne jest:
- podanie adresu e-mail, na który będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych wiadomościach,
- przeczytanie i zaakceptowanie regulaminu.
Dzięki e-Doręczeniom możesz wysyłać i odbierać pisma, kiedy chcesz i gdzie chcesz. Obejrzyj film, w którym pokazujemy:
- proces logowania do aplikacji e-Doręczeń,
- widok wszystkich skrzynek, do których masz dostęp,
- w którym miejscu serwisu możesz zarządzać adresami do e-Doręczeń i sprawdzić swoje dane,
- w którym miejscu serwisu możesz złożyć wniosek o ADE i sprawdzić jego status.
W swojej osobistej skrzynce e-Doręczeń znajdziesz wiadomości wysłane i odebranie nie tylko przez e-Doręczenia, lecz także przez ePUAP. Wszystko uporządkowane w jednym miejscu. W filmie pokazujemy:
- gdzie znajdziesz informację, w jaki sposób nadawca wysłał do Ciebie wiadomość – przez e-Doręczenia czy ePUAP,
- jak wyszukać konkretną wiadomość,
- jak zobaczyć szczegóły wiadomości,
- jak wyglądają różne rodzaje wiadomości – w przypadku e-Doręczeń lub ePUAP-u,
- jak pobrać w wiadomości odebranej: dowody techniczne (w przypadku e-Doręczeń) lub urzędowe poświadczenie i oryginał dokumentu albo podgląd dokumentu (w przypadku ePUAP-u),
- jak wysłać nową wiadomość – za pomocą e-Doręczeń lub ePUAP-u.
Chcesz, aby ktoś bliski mógł zarządzać Twoją skrzynką? W e-Doręczeniach to jak najbardziej możliwe! Wyślij zaproszenie i daj zaufanej osobie dostęp do skrzynki – zgodnie z przyznaną przez Ciebie rolą. Uwaga! Aby zarządzać skrzynką, użytkownik musi zaakceptować Twoje zaproszenie.
Obejrzyj film, a dowiesz się:
- gdzie dodasz nowego użytkownika,
- jakie dane zapraszanej osoby trzeba przygotować,
- jaką rolę w systemie możesz wskazać,
- gdzie sprawdzisz status i szczegóły zaproszenia,
- jak w dowolnym momencie odebrać innemu użytkownikowi dostęp do Twojej skrzynki.
Uwaga! Zaproszenie jest ważne 14 dni od wysłania i przez ten czas zaproszony użytkownik może je przyjąć, by uzyskać dostęp do Twojej skrzynki.
Zaproszenie do korzystania z osobistej skrzynki e-Doręczeń możesz dostać np. od bliskiej osoby. W jej imieniu będziesz mógł zarządzać skrzynką, zgodnie z przyznaną Ci rolą. Obejrzyj film i sprawdź, jak odpowiedzieć na zaproszenie do korzystania ze skrzynki do doręczeń elektronicznych. Zaproszeń szukaj w sekcji Udostępnione Tobie. Dostęp do udostępnionej skrzynki dostaniesz od razu po przyjęciu zaproszenia.
Nowa wiadomość w skrzynce e-Doręczeń. Sprawdź, jak na nią odpowiedzieć albo jak przekazać ją dalej. Wygląda to dokładnie tak samo zarówno w przypadku skrzynki osobistej, jak i skrzynki służbowej. Obejrzyj film, w którym pokazujemy, gdzie znajdziesz opcje Odpowiedz i Przekaż dalej oraz jak – krok po kroku – odpowiedzieć lub przekazać dalej wiadomość.
Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Twoja skrzynka na platformie e-Doręczeń. Możesz tam między innymi:
- znaleźć ogólne informacje o skrzynce i zalogowanym użytkowniku,
- sprawdzisz historię dostępu i dowiedzieć się, od kiedy masz dostęp do skrzynki,
- zobaczyć, kto zarządza daną skrzynką.
Foldery na platformie e-Doręczeń pozwalają uporządkować wiadomości w skrzynce. Oprócz takich folderów jak Wysłane, Odebrane, Robocze i Kosz możesz stworzyć inne foldery – według własnych potrzeb. W tym filmie pokazujemy, jak to zrobić. Wystarczy w formularzu wprowadzić nazwę folderu oraz nazwę etykiety technicznej – i gotowe!
Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Role na platformie e-Doręczeń. W tej zakładce możesz między innymi zobaczyć dostępne role, które można przypisać użytkownikom, oraz stworzyć nową rolę. Uwaga! Nową rolę może utworzyć tylko administrator skrzynki. Takie role jak: „administrator”, „uprawniony”, „obserwator”, „właściciel” są w systemie predefiniowane. Oznacza to, że nie można ich usunąć ani edytować.
Dzięki regułom wszystkie nowe wiadomości, które przychodzą na Twoją skrzynkę, trafią do odpowiedniego folderu. Obejrzyj film i dowiedz się:
- jak utworzyć regułę automatycznego przenoszenia wiadomości,
- jak ustawić warunki przenoszenia wiadomości,
- jak włączyć lub wyłączyć regułę,
- jak podczas dodawania reguły utworzyć nowy folder.
Jak utworzyć archiwum wiadomości w e-Doręczeniach oraz jak je pobrać na dysk komputera i usunąć z systemu? Między innymi na te pytania odpowiadamy w filmie. Dodatkowo dowiesz się:
- jak funkcjonuje zakładka Zamówione archiwa,
- jak sprawdzić szacowany czas utworzenia archiwum oraz jego status,
- jak odnaleźć archiwum, używając jego identyfikatora,
- w jakich formatach archiwum oraz poszczególne pliki z archiwum zapisują się na dysku,
- jak wraz z usunięciem archiwum usunąć trwale zarchiwizowane wiadomości.
Z filmu dowiesz się, jak złożyć wniosek dotyczący zmiany adresu do e-Doręczeń i gdzie sprawdzić status tego wniosku. Dodatkowo w materiale pokazujemy:
- jak w zakładce Zarządzanie adresami do e-Doręczeń wyszukać konkretny adres,
- w jaki sposób można filtrować listę adresów,
- jak sprawdzić szczegóły złożonego wniosku,
- cały proces składania wniosku – niezależnie czy składasz go dla siebie, czy dla innej osoby lub podmiotu.
Wniosek może dotyczyć: aktualizacji danych, wykreślenia adresu e-Doręczeń lub zmiany dostawcy usługi.
Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Użytkownicy na platformie e-Doręczeń. W tej zakładce możesz między innymi:
- znaleźć listę wszystkich użytkowników, którzy mają dostęp do skrzynki,
- wyszukać konkretnego użytkownika dzięki wyszukiwarce,
- dodać użytkownika, czyli nadać dostępy nowej osobie,
- sprawdzić szczegółowe informacje o uprawnieniach i statusie danego użytkownika,
- odebrać dostęp do skrzynki wybranemu użytkownikowi.
Nowy użytkownik, którego dodasz, otrzyma zaproszenie na adres e-mail podany w formularzu. Będzie miał 14 dni na jego przyjęcie. Gdy przyjmie zaproszenie – status tego użytkownika zmieni się z „zaproszony” na „aktywny”.
Z filmu dowiesz się, jak wysłać wniosek o aktualizację swoich danych w Bazie Adresów Elektronicznych. Krok po kroku przedstawiamy, jak wygląda ten proces i jakie dane są potrzebne do złożenia wniosku.
Obejrzyj film i sprawdź:
- w którym miejscu w systemie składa się wniosek,
- co zrobić, jeśli masz już złożony wniosek związany z Twoim adresem do e-Doręczeń,
- jak dodać kolejnego administratora do skrzynki,
- jak podpisać wniosek.