W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Filmiki instruktażowe

Filmiki instruktażowe to krótkie instrukcje w formie wideo, z których dowiesz się między innymi, jak utworzyć i wysłać wiadomość elektroniczną, jak korzystać z wyszukiwarki bazy adresów elektornicznych (BAE).

  1. Sprawdź, jak złożyć wniosek o skrzynkę e-Doręczeń dla osoby fizycznej.

Odbieraj listy polecone z urzędu przez internet. Bez awizo i kolejek na poczcie. Już dziś złóż wniosek o skrzynkę e-Doręczeń, by móc korzystać z usługi i cieszyć się wygodą tego rozwiązania. Obejrzyj film, w którym krok po kroku pokazujemy, jak złożyć wniosek. Dowiesz się z niego:

  • gdzie w systemie e-Doręczeń możesz złożyć ten wniosek,
  • jakie dane przygotować i podać we wniosku,
  • jak dodać dodatkowego administratora,
  • jak elektronicznie podpisać wniosek.

Uwaga! Na adres e-mail, który podasz we wniosku, otrzymasz informację o utworzeniu skrzynki oraz instrukcję, jak aktywować skrzynkę. Powiadomienia dotyczące e-Doręczeń możesz dostawać na ten adres e-mail lub inny, który wskażesz we wniosku.

  1. Sprawdź, jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.

Masz już skrzynkę do e-Doręczeń? Teraz czas na to, by ją aktywować. Obejrzyj film, w którym pokazujemy, jak aktywować skrzynkę w serwisie e-Doręczenia. Podczas aktywacji skrzynki ważne jest:

  • podanie adresu e-mail, na który będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych wiadomościach,
  • przeczytanie i zaakceptowanie regulaminu.
  1. Zobacz, jak szybko i bezpiecznie zalogować się do skrzynki e-Doręczeń.

Dzięki e-Doręczeniom możesz wysyłać i odbierać pisma, kiedy chcesz i gdzie chcesz. Obejrzyj film, w którym pokazujemy:

  • proces logowania do aplikacji e-Doręczeń,
  • widok wszystkich skrzynek, do których masz dostęp,
  • w którym miejscu serwisu możesz zarządzać adresami do e-Doręczeń i sprawdzić swoje dane,
  • w którym miejscu serwisu możesz złożyć wniosek o ADE i sprawdzić jego status.
  1. Zobacz jak korzystać ze wspólnej skrzynki e-Doręczenia i ePUAP.

W swojej osobistej skrzynce e-Doręczeń znajdziesz wiadomości wysłane i odebranie nie tylko przez e-Doręczenia, lecz także przez ePUAP. Wszystko uporządkowane w jednym miejscu. W filmie pokazujemy:

  • gdzie znajdziesz informację, w jaki sposób nadawca wysłał do Ciebie wiadomość – przez e-Doręczenia czy ePUAP,
  • jak wyszukać konkretną wiadomość,
  • jak zobaczyć szczegóły wiadomości,
  • jak wyglądają różne rodzaje wiadomości – w przypadku e-Doręczeń lub ePUAP-u,
  • jak pobrać w wiadomości odebranej: dowody techniczne (w przypadku e-Doręczeń) lub urzędowe poświadczenie i oryginał dokumentu albo podgląd dokumentu (w przypadku ePUAP-u),
  • jak wysłać nową wiadomość – za pomocą e-Doręczeń lub ePUAP-u.
  1. Sprawdź, jak możesz udostępnić swoją osobistą skrzynkę e-Doręczeń.

Chcesz, aby ktoś bliski mógł zarządzać Twoją skrzynką? W e-Doręczeniach to jak najbardziej możliwe! Wyślij zaproszenie i daj zaufanej osobie dostęp do skrzynki – zgodnie z przyznaną przez Ciebie rolą. Uwaga! Aby zarządzać skrzynką, użytkownik musi zaakceptować Twoje zaproszenie.

Obejrzyj film, a dowiesz się:

  • gdzie dodasz nowego użytkownika,
  • jakie dane zapraszanej osoby trzeba przygotować,
  • jaką rolę w systemie możesz wskazać,
  • gdzie sprawdzisz status i szczegóły zaproszenia,
  • jak w dowolnym momencie odebrać innemu użytkownikowi dostęp do Twojej skrzynki.

Uwaga! Zaproszenie jest ważne 14 dni od wysłania i przez ten czas zaproszony użytkownik może je przyjąć, by uzyskać dostęp do Twojej skrzynki.

  1. Zobacz, jak możesz w imieniu innej osoby zarządzać jej skrzynką do e-Doręczeń.

Zaproszenie do korzystania z osobistej skrzynki e-Doręczeń możesz dostać np. od bliskiej osoby. W jej imieniu będziesz mógł zarządzać skrzynką, zgodnie z przyznaną Ci rolą. Obejrzyj film i sprawdź, jak odpowiedzieć na zaproszenie do korzystania ze skrzynki do doręczeń elektronicznych. Zaproszeń szukaj w sekcji Udostępnione Tobie. Dostęp do udostępnionej skrzynki dostaniesz od razu po przyjęciu zaproszenia.

  1. Zobacz, jak odpowiedzieć na wiadomość i przekazać ją dalej.

Nowa wiadomość w skrzynce e-Doręczeń. Sprawdź, jak na nią odpowiedzieć albo jak przekazać ją dalej. Wygląda to dokładnie tak samo zarówno w przypadku skrzynki osobistej, jak i skrzynki służbowej. Obejrzyj film, w którym pokazujemy, gdzie znajdziesz opcje Odpowiedz Przekaż dalej oraz jak – krok po kroku – odpowiedzieć lub przekazać dalej wiadomość.

  1. Zobacz, jakie informacje znajdziesz w zakładce Twoja skrzynka.

Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Twoja skrzynka na platformie e-Doręczeń. Możesz tam między innymi:

  • znaleźć ogólne informacje o skrzynce i zalogowanym użytkowniku,
  • sprawdzisz historię dostępu i dowiedzieć się, od kiedy masz dostęp do skrzynki,
  • zobaczyć, kto zarządza daną skrzynką.
  1. Zobacz,jak utworzyć nowy folder w skrzynce e-Doręczeń.

Foldery na platformie e-Doręczeń pozwalają uporządkować wiadomości w skrzynce. Oprócz takich folderów jak WysłaneOdebraneRobocze Kosz możesz stworzyć inne foldery – według własnych potrzeb. W tym filmie pokazujemy, jak to zrobić. Wystarczy w formularzu wprowadzić nazwę folderu oraz nazwę etykiety technicznej – i gotowe!

  1. Sprawdź, jak utworzyć nową rolę w module uprawnień e-Doręczeń.

Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Role na platformie e-Doręczeń. W tej zakładce możesz między innymi zobaczyć dostępne role, które można przypisać użytkownikom, oraz stworzyć nową rolę. Uwaga! Nową rolę może utworzyć tylko administrator skrzynki. Takie role jak: „administrator”, „uprawniony”, „obserwator”, „właściciel” są w systemie predefiniowane. Oznacza to, że nie można ich usunąć ani edytować.

  1. Zobacz, jak utworzyć reguły wiadomości.

Dzięki regułom wszystkie nowe wiadomości, które przychodzą na Twoją skrzynkę, trafią do odpowiedniego folderu. Obejrzyj film i dowiedz się:

  • jak utworzyć regułę automatycznego przenoszenia wiadomości,
  • jak ustawić warunki przenoszenia wiadomości,
  • jak włączyć lub wyłączyć regułę,
  • jak podczas dodawania reguły utworzyć nowy folder.
  1. Zobacz, jak utworzyć archiwum wiadomości.

Jak utworzyć archiwum wiadomości w e-Doręczeniach oraz jak je pobrać na dysk komputera i usunąć z systemu? Między innymi na te pytania odpowiadamy w filmie. Dodatkowo dowiesz się:

  • jak funkcjonuje zakładka Zamówione archiwa,
  • jak sprawdzić szacowany czas utworzenia archiwum oraz jego status,
  • jak odnaleźć archiwum, używając jego identyfikatora,
  • w jakich formatach archiwum oraz poszczególne pliki z archiwum zapisują się na dysku,
  • jak wraz z usunięciem archiwum usunąć trwale zarchiwizowane wiadomości.
  1. Zobacz, jak zarządzać adresami do e-Doręczeń.

Z filmu dowiesz się, jak złożyć wniosek dotyczący zmiany adresu do e-Doręczeń i gdzie sprawdzić status tego wniosku. Dodatkowo w materiale pokazujemy:

  • jak w zakładce Zarządzanie adresami do e-Doręczeń wyszukać konkretny adres,
  • w jaki sposób można filtrować listę adresów,
  • jak sprawdzić szczegóły złożonego wniosku,
  • cały proces składania wniosku – niezależnie czy składasz go dla siebie, czy dla innej osoby lub podmiotu.

Wniosek może dotyczyć: aktualizacji danych, wykreślenia adresu e-Doręczeń lub zmiany dostawcy usługi.

  1. Zobacz, w jaki sposób nadać uprawnienia użytkownikowi w skrzynce e-Doręczeń.

Obejrzyj film, aby poznać zakładkę Użytkownicy na platformie e-Doręczeń. W tej zakładce możesz między innymi:

  • znaleźć listę wszystkich użytkowników, którzy mają dostęp do skrzynki,
  • wyszukać konkretnego użytkownika dzięki wyszukiwarce,
  • dodać użytkownika, czyli nadać dostępy nowej osobie,
  • sprawdzić szczegółowe informacje o uprawnieniach i statusie danego użytkownika,
  • odebrać dostęp do skrzynki wybranemu użytkownikowi.

Nowy użytkownik, którego dodasz, otrzyma zaproszenie na adres e-mail podany w formularzu. Będzie miał 14 dni na jego przyjęcie. Gdy przyjmie zaproszenie – status tego użytkownika zmieni się z „zaproszony” na „aktywny”.

  1. Jak wysłać wniosek o aktualizację danych obywatela.

Z filmu dowiesz się, jak wysłać wniosek o aktualizację swoich danych w Bazie Adresów Elektronicznych. Krok po kroku przedstawiamy, jak wygląda ten proces i jakie dane są potrzebne do złożenia wniosku.

Obejrzyj film i sprawdź:

  • w którym miejscu w systemie składa się wniosek,
  • co zrobić, jeśli masz już złożony wniosek związany z Twoim adresem do e-Doręczeń,
  • jak dodać kolejnego administratora do skrzynki,
  • jak podpisać wniosek.
{"register":{"columns":[]}}