C2.2. Reforma podstaw transformacji cyfrowej systemu edukacji
07.07.2025
W ramach reformy zrealizowano kamień milowy C8L - Przyjęcie nowej polityki transformacji cyfrowej w obszarze edukacji, stanowiącej podstawę zmian w systemie edukacji i realizacji inwestycji w ICT oraz służącej określeniu kierunków procesu transformacji cyfrowej systemu edukacji w perspektywie krótko- i długoterminowej). Przyjęcie przez Radę Ministrów uchwały w sprawie przyjęcia polityki publicznej pod nazwą Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji (PCTE) (M.P. M.P. z 2024 r. poz. 812), PCTE jest kluczowym dokumentem strategicznym określającym kierunki tej transformacji jest Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji (PCTE). Polityka wpisuje się w priorytety ustalone w unijnym Planie Działania w Dziedzinie Edukacji Cyfrowej na lata 2021-2027 tzn.:
- wspieranie rozwoju wysoce efektywnego ekosystemu edukacji cyfrowej,
- poprawa kompetencji i umiejętności cyfrowych potrzebnych w dobie transformacji cyfrowej.
PCTE definiuje cele i narzędzia do osiągnięcia w Polsce w pełni cyfrowego systemu edukacji. Opisuje cały proces transformacji edukacji w Polsce do 2035 r. Wyznacza ramy polityki państwa i działań podejmowanych w obszarze cyfryzacji edukacji w perspektywie krótko, średnio oraz długoterminowej