W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat w sprawie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

09.07.2025

MEN przypomina, że procedura związana z wymianą świadectw ukończenia szkoły podstawowej nie wpływa na proces rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Absolwenci, którym wydano świadectwo ukończenia szkoły podstawowej niezgodnie z aktualnym wzorem świadectwa lub na blankiecie niezabezpieczonym przed fałszerstwem, mogą dostarczyć w ramach uzupełnienia świadectwo do wybranej szkoły ponadpodstawowej po jego wymianie, co nie powinno skutkować opóźnieniem w procedurze rekrutacji.

Komunikat w sprawie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

W roku szkolnym 2024/2025 szkoły podstawowe i ponadpodstawowe są zobowiązane wydawać świadectwa ukończenia szkoły według wzorów określonych w obowiązującym rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków – Dz.U. poz. 1120 z późn. zm. (z sygnaturą MEiN)

W sytuacji, gdy szkoła omyłkowo wydała świadectwo ukończenia szkoły na blankiecie niezabezpieczonym przed fałszerstwem lub – korzystając z systemów informatycznych używanych do drukowania świadectw – użyła błędnego wzoru świadectwa, powinna niezwłocznie świadectwo wymienić zgodnie z § 59 ww. rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.

{"register":{"columns":[]}}