W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ocena funkcjonalna - MEN pracuje nad metodami lepszej oceny potrzeb i możliwości dzieci i uczniów

02.07.2025

Ministerstwo Edukacji Narodowej informuje, że od września 2025 r. nie zostanie wprowadzony nowy system oceniania uczniów.

Obecnie w MEN trwają prace nad wdrożeniem oceny funkcjonalnej jako metody wspierającej realizację edukacji włączającej w szkołach.

Ocena funkcjonalna będzie wprowadzana sukcesywnie, jako dodatkowa metoda wspierająca proces dydaktyczno-wychowawczy, polegająca na lepszej ocenie potrzeb i możliwości dzieci i uczniów, a nie jako zamiennik obowiązujących zasad oceniania.

Co ważne:

  • Ocena funkcjonalna nie zastępuje ocen szkolnych.
  • Nie jest formą klasyfikacji ucznia ani częścią systemu oceniania.
  • Jej celem jest wspieranie ucznia, a nie ocenianie jego wyników.

 

Ocena funkcjonalna skupia się na kompleksowym zrozumieniu funkcjonowania ucznia w różnych obszarach, podczas gdy ocena szkolna koncentruje się na wynikach edukacyjnych.

Dalsze informacje oraz materiały dotyczące zasad stosowania oceny funkcjonalnej zostaną udostępnione na stronie internetowej MEN w kolejnych miesiącach.

{"register":{"columns":[]}}