W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt OECD Edukacja 2030 z udziałem przedstawicieli MEN

28.05.2019

W dniach 22-24 maja przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej wzięli wzięło udział w spotkaniu Projektu OECD Edukacja 2030, organizowanym w Vancouver. Wydarzenie poświęcone było m.in. kwestiom związanym z analizą podstaw programowych, a także omawianiu wniosków płynących z badań OECD.

Projekt OECD Edukacja 2030 z udziałem przedstawicieli MEN

Celem projektu jest lepsze zobrazowanie i określenie długoterminowych wyzwań, z jakimi musi zmierzyć się edukacja w rozwijaniu koncepcyjnej Ramy Nauczania 2030 (Learning Framework 2030).

Na zaproszenie OECD przedstawiciel Polski prowadził dyskusję z udziałem delegatów z Danii, Węgier, Japonii, Kanady, Australii, Estonii, dotyczącą tzw. zarządzania zmianą w kontekście opracowania i wdrażania podstaw programowych. Projekt Edukacja 2030 został uznany przez państwa wchodzące w skład Komitetu Polityki Edukacyjnej OECD za priorytetowy wśród wszystkich pozostałych aktywności tej organizacji.

 Przedstawiciele OECD oraz członkowie grupy roboczej wyrazili duże zainteresowanie wdrażaniem nowych podstaw programowych w naszym kraju. Odnieśli się oni z uznaniem do rozwiązań przyjętych w edukacji informatycznej, w tym do wprowadzenia nauki programowania od klasy I szkoły podstawowej.

Projekt OECD Edukacja 2030 rozwija współpracę z krajami, liderami, sieciami szkół, nauczycielami, uczniami, a także partnerami społecznymi. Ma on na celu wsparcie interesariuszy w obszarze systemu edukacji w efektywnym wprowadzaniu reformy programowej. Projekt pozwala również na wymianę dobrych praktyk i analizę doświadczeń różnych krajów.

{"register":{"columns":[]}}