W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Posiedzenie Senackiej Komisji Edukacji z udziałem minister Barbary Nowackiej

18.04.2024

Minister Edukacji Barbara Nowacka wzięła udział w posiedzeniu senackiej Komisji Edukacji, na której przedstawiła informację na temat bieżących i planowanych działań Ministerstwa Edukacji Narodowej. W spotkaniu uczestniczyła również sekretarz stanu Katarzyna Lubnauer i podsekretarz stanu Paulina Piechna-Więckiewicz.

Posiedzenie Senackiej Komisji Edukacji z udziałem minister Barbary Nowackiej, ucze4stnicy siedzą przy stole i dyskutują na temat działań dotyczących edukacji

Minister Edukacji wymieniła zadania, które wykonane zostały przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w pierwszych miesiącach pracy. Wśród kluczowych działań wskazała rozstrzygnięcia konkursów na kuratorów oświaty.

Odpartyjniliśmy kuratoria. Zakończyły się ogólnodostępne i transparentne konkursy, w których zostali wyłonieni nowi kuratorzy oświaty

– powiedziała.

Minister poinformowała także, że w najbliższych dniach do konsultacji publicznych trafią projekty rozporządzeń dotyczących podstaw programowych.

Obecne podstawy programowe są przeładowane, to między innymi konsekwencja likwidacji gimnazjów

– argumentowała Barbara Nowacka.

Odbudowujemy też dialog społeczny. Regularnie spotykamy się ze związkami zawodowymi, ze stroną społeczną, organizacjami pozarządowymi

– dodała.

Minister Nowacka dodała, że do programu nauczania wprowadzony zostanie przedmiot „Edukacja Obywatelska” zamiast HiT-u, a także przy współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Ministerstwem Sportu i Turystyki przedmiot „Edukacja Zdrowotna” zamiast dotychczasowych lekcji WDŻ-u.

Podczas posiedzenia Komisji wiceminister Katarzyna Lubnauer podkreśliła konieczność kontynuowania prac związanych z rozszerzaniem ilości materiałów na zintegrowanej platformie edukacyjnej.

Dążymy do tego, żeby wszystkie podręczniki, które były dopuszczone do użytku przed rokiem 2020 miały swoje odpowiedniki cyfrowe. To umożliwi uczniom rezygnację z przyniesienia podręcznika ze szkoły do domu

– argumentowała.

Przypomniała również o decyzji dotyczącej wprowadzenia do klas I-III szkół podstawowych lekcji pierwszej pomocy.

Wiceminister Paulina Piechna-Więckiewicz w swoim wystąpieniu zrelacjonowała działania podjęte w zakresie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

Zostały zrealizowane bądź są w trakcie realizowania liczne projekty oraz programy pilotażowe. Różne sektory i instytucje powinny podejmować wspólne działania na rzecz podniesienia dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic. Tylko współpraca międzysektorowa jest w stanie przynieść pozytywne efekty dla dzieci i młodzieży

– argumentowała wiceministra Paulina Piechna-Więckiewicz.

 Rośnie odsetek psychologów w każdej szkole. Kuratorzy współpracują ze szkołami i szukają rozwiązań, które mogą wspomóc szkołę, by zrealizować standardy

– dodała wiceministra.

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży oraz instytucjonalne wsparcie uczniów znajdujących się w kryzysie pozostaje ważnym aspektem dalszej pracy Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}