W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozmowy z dyrektorami szkół i placówek z Pomorza

09.04.2025

Sekretarz Stanu Katarzyna Lubnauer w Gdańsku uczestniczyła w spotkaniach z pracownikami pomorskiego kuratorium oświaty i dyrektorami szkół z regionu pomorskiego.

Duża aula, na krzesłach ustawionych w rzędach siedzi duża grupa osób, przed nimi z mikrofonem stoi wiceminister Katarzyna Lubnauer

W nowo otwartej siedzibie kuratorium oświaty wiceminister spotkała się z pracownikami. Wizyta była okazją do rozmowy na temat funkcjonowania kuratorium oraz jego ważnej roli w nadzorze pedagogicznym. Wiceminister podkreśliła, że celem działań kuratorów jest pomoc nauczycielom i dyrektorom szkół w poprawie jakości kształcenia.

Następnie rozmawiała z ponad 140 dyrektorami szkół i placówek z województwa pomorskiego. Podczas spotkania wiceminister podkreśliła znaczenie praktycznej edukacji, mówiąc: „Praktyczna edukacja oznacza przede wszystkim wyposażenie uczniów w umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy”. Zwróciła również uwagę na potrzebę zmian w polskim systemie edukacji, które mają na celu nie tylko podnoszenie poziomu wiedzy, ale także zwiększenie satysfakcji uczniów i nauczycieli z procesu nauczania: „Zmiana, której chcemy dokonać, oprócz podnoszenia poziomu wiedzy uczniów, powinna również zwiększyć zadowolenie z edukacji. Zarówno uczniów jak i nauczycieli”.

Wiceminister Lubnauer podczas swojego wystąpienia w Gdańsku zwróciła uwagę na znaczenie praktycznej edukacji oraz konieczność dostosowania polskiego systemu nauczania do nowych technologii.

Poruszyła także temat sztucznej inteligencji, która według niej znacząco wpłynie na przyszłość wielu zawodów: „Sztuczna inteligencja zmieni bardzo wiele zawodów, dlatego polska szkoła musi się zmienić. Nie tylko w kwestii nauczania odpowiedniego wydawania poleceń sztucznej inteligencji, ale również weryfikowania dostarczonych przez nią informacji”.

Spotkanie było częścią szerszej debaty o przyszłości oświaty w Polsce, która zakłada większy nacisk na praktyczne umiejętności oraz przygotowanie uczniów do wyzwań współczesnego świata. W ramach konsultacji organizowanych w różnych częściach Polski nauczyciele mają możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz wskazywania

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}