W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie Minister Edukacji z Ministrem Edukacji i Nauki Bułgarii

11.03.2025

Minister Edukacji, Barbara Nowacka spotkała się we wtorek z Ministrem Edukacji i Nauki Bułgarii, Krasimirem Valchev. Podczas rozmowy omówiono kwestie związane z planowaną przez Bułgarię reformą systemu edukacji w tym zmian w podstawie programowej. Spotkanie było również okazją do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie rozwoju programów nauczania oraz w ewaluacji postępów w nauce uczniów.

spotkanie z Ministrem Edukacji i Nauki Bułgarii, minister Edukacji Polski wraz z ministrem edukacji Bułgarii podają sobie ręce na tle flag.

Minister Barbara Nowacka przedstawiła plany MEN w zakresie kompleksowej zmiany podstawy programowej kształcenia ogólnego na każdym etapie kształcenia, począwszy od wychowania przedszkolnego aż do kształcenia ponadpodstawowego w poszczególnych typach szkół, której wdrożenie planowane jest sukcesywnie od roku szkolnego 2026/2027 (od roku szkolnego 2027/2028 w klasach I szkół ponadpodstawowych).

Od maja 2024 r. Ministerstwo, we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytutem Badawczym, prowadzi prace analityczne i badawcze, które są skupione są na przygotowaniu systemowej zmiany podstaw programowych kształcenia ogólnego. Opracowany w grudniu 2024 r. profil absolwenta i absolwentki jest punktem wyjścia do wprowadzania zmian w systemie edukacji, także w podstawach programowych.

Profil absolwenta i absolwentki to opis kompetencji każdego ucznia i uczennicy, kończących szkołę lub przedszkole, niezbędnych do dalszego rozwoju osobistego i edukacyjnego. Ich nabycie powinno stanowić cel procesu edukacyjnego osiągany we współpracy szkoły/przedszkola ze środowiskiem domowym przy poszanowaniu indywidualizmu każdego dziecka. To wspólny fundament dalszego uczenia się i funkcjonowania we współczesnym świecie.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}