Udział Minister Edukacji w Okrągłym Stole Uczniowskim we Wrocławiu
Udział Minister Edukacji w Okrągłym Stole Uczniowskim we Wrocławiu
2025-11-14 10:20
V Liceum Ogólnokształcące im. Generała Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu, Wrocław ul. Jacka Kuronia 14
-
KIEDY
14 listopada 2025 (piątek)
godz 10:20
DODAJ DO KALENDARZA
-
GDZIE
V Liceum Ogólnokształcące im. Generała Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu
Wrocław ul. Jacka Kuronia 14
-
AKREDYTACJE MEDIÓW
- zapisy od 13 listopada 2025 (czwartek) godz. 14:40
- zapisy do 13 listopada 2025 (czwartek) godz. 22:00
Szanowni Państwo,
Minister Edukacji Barbara Nowacka weźmie udział w Okrągłym Stole Uczniowskim, który odbędzie się w piątek, 14 listopada 2025 r., o godz. 11:00 w V Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu. W wydarzeniu uczestniczyć będzie 150 uczniów szkół ponadpodstawowych z Dolnego Śląska. Tematem rozmów będą wyzwania XXI wieku: bezpieczeństwo, odporność, zdrowie psychiczne oraz odpowiedzialne i świadome korzystanie z technologii.
Na początku obrad przewidziano udział mediów (photo op).
O godz. 10:20 zaplanowano briefing prasowy z udziałem Minister Edukacji.
Miejsce: V Liceum Ogólnokształcące im. Gen. Jakuba Jasińskiego ul. Jacka Kuronia 14, 50-550 Wrocław
Akredytacje można uzyskać za pośrednictwem systemu www.gov.pl/pressroom do czwartku, 13 listopada, do godziny 22:00.
Osoba do kontaktu ze strony MEN
Justyna Sadlak, tel. 667 633 553.
*************
Okrągłe Stoły Uczniowskie to ogólnopolski cykl 16 debat - po jednej w każdym województwie organizowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z kuratorami oświaty. Celem inicjatywy jest budowanie szkoły opartej na dialogu, partnerstwie i uważnym wsłuchiwaniu się w głos uczniów, którzy współtworzą jej przyszłość.
Dotychczas odbyło się 13 spotkań w różnych regionach kraju, a wydarzenie we Wrocławiu będzie czternastym z tej serii. Podczas debat Minister Edukacji oraz wiceministrowie rozmawiają z młodzieżą o kształcie współczesnej szkoły oraz o tym, w jaki sposób uczniowie mogą realnie wpływać na jej rozwój. W dotychczasowych dyskusjach uczniowie zwracali uwagę m.in. na potrzebę praktycznego kształcenia i ograniczenia nadmiaru treści programowych, przeciwdziałania cyberprzemocy i wzmocnienia wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży.