W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Edukacja dwujęzyczna dzieci i uczniów niesłyszących oraz słabosłyszących. Spotkanie z udziałem wiceminister Izabeli Ziętki

22.07.2025

Wymiana doświadczeń oraz praktyczne uwarunkowania i scenariusze wprowadzenia do polskiego systemu edukacji modelu tzw. edukacji dwujęzycznej - to tematy zorganizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej spotkania, które odbyło się w Ośrodku Rozwoju Edukacji.

Uwarunkowania edukacji dwujęzycznej dzieci i uczniów niesłyszących oraz słabosłyszących z udziałem wiceminister Izabeli Ziętki

Edukacja dwujęzyczna polega na nauce polskiego języka migowego jako przedmiotu oraz jednoczesnej nauki w języku migowym.

Naszym zadaniem jest uczynienie edukacji dostępnej dla wszystkich

– podkreśliła podsekretarz stanu Izabela Ziętka.  

Wiceminister wyraziła również gotowość resortu do dalszych działań w zakresie edukacji dwujęzycznej

Dzisiejsze spotkanie jest punktem wyjścia do opracowania mapy wdrożenia polskiego języka migowego. Musimy określić zasoby, zobaczyć jakie mamy mocne strony, ale też zdefiniować te słabe.

Odpowiednie rekomendacje w ramach zadania w dziedzinie nauczania przygotował zespół Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie MEN w ramach umowy zrealizowanej w 2024 r. 

We wtorkowym wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej, Parlamentu, kuratoriów oświaty, uczelni wyższych, Polskiego Związku Głuchych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, dyrektorzy specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych dla dzieci i uczniów niesłyszących oraz słabosłyszących.

 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}