Edukacja dwujęzyczna dzieci i uczniów niesłyszących oraz słabosłyszących. Spotkanie z udziałem wiceminister Izabeli Ziętki
22.07.2025
Wymiana doświadczeń oraz praktyczne uwarunkowania i scenariusze wprowadzenia do polskiego systemu edukacji modelu tzw. edukacji dwujęzycznej - to tematy zorganizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej spotkania, które odbyło się w Ośrodku Rozwoju Edukacji.
Edukacja dwujęzyczna polega na nauce polskiego języka migowego jako przedmiotu oraz jednoczesnej nauki w języku migowym.
Naszym zadaniem jest uczynienie edukacji dostępnej dla wszystkich
– podkreśliła podsekretarz stanu Izabela Ziętka.
Wiceminister wyraziła również gotowość resortu do dalszych działań w zakresie edukacji dwujęzycznej
Dzisiejsze spotkanie jest punktem wyjścia do opracowania mapy wdrożenia polskiego języka migowego. Musimy określić zasoby, zobaczyć jakie mamy mocne strony, ale też zdefiniować te słabe.
Odpowiednie rekomendacje w ramach zadania w dziedzinie nauczania przygotował zespół Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie MEN w ramach umowy zrealizowanej w 2024 r.
We wtorkowym wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej, Parlamentu, kuratoriów oświaty, uczelni wyższych, Polskiego Związku Głuchych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, dyrektorzy specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych dla dzieci i uczniów niesłyszących oraz słabosłyszących.