W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży” wizyta studyjna w placówkach w Wielkiej Brytanii

08.04.2025

Podsekretarz Stanu, pełnomocnik Ministra Edukacji ds. zdrowia psychicznego uczniów Paulina Piechna-Więckiewicz, uczestniczyła w wyjeździe studyjnym do Wielkiej Brytanii w ramach projektu „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)”.

Zdjęcie grupowe. Kilka osób przed wejściem do budynku pozuje do zdjęcia.

Projekt ten, realizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej”, ma na celu opracowanie i wdrożenie metody wsparcia rówieśniczego, która pomoże uczniom rozwiązywać nie tylko szkolne problemy przez zaangażowanie odpowiednio przygotowanych dorosłych koordynatorów oraz przedstawicieli młodzieży.

Podczas wizyty delegacja odwiedziła szkoły takie jak Lincoln Christ's Hospital School, St. Peter at Gowts Primary School oraz Bexley Grammar School, a także uniwersytety The University of Lincoln i Bishop Grosseteste University. Ostatniego dnia delegacji przedstawiciele MEN złożyli wizytę społeczności w Szkole Polskiej przy Ambasadzie RP w Londynie oraz w Szkole Polskiej im. Lotników Polskich. W każdej z placówek uczestnicy mieli możliwość poznania praktycznych aspektów wdrożenia metody wsparcia rówieśniczego w brytyjskim systemie edukacji.

Projekt „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży” jest częścią programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego i zakłada przetestowanie metody peer support w około 200 polskich szkołach ponadpodstawowych. Celem jest stworzenie atmosfery otwartości i empatii w szkołach, która sprzyja rozmowom o problemach emocjonalnych i zapobiega stygmatyzacji. Wyjazd studyjny dostarczył delegacji inspiracji oraz cennych doświadczeń, które będą wykorzystane przy implementacji projektu w Polsce.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}