Już ponad 1000 użytkowników Forum EZD RP dzieli się wiedzą o systemie
07.05.2025
Forum EZD RP, uruchomione pod koniec 2023 roku, stało się przestrzenią do rozmów dla wszystkich osób, które mają do czynienia z nowym systemem: użytkowników, administratorów, integratorów, dostawców SaaS, a także ekspertów z NASK. Forumowa społeczność liczy ponad 1000 osób, a dyskusje pomagają w wymianie najlepszych praktyk i wspólnym kształtowaniu przyszłości cyfrowej administracji.
Na forum.ezdrp.gov.pl zarejestrowało się już 1024 użytkowników. Wielu z nich aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dzieli się doświadczeniem związanym z pracą w systemie. Warto podkreślić, że forum jest dostępne publicznie, dlatego zagląda tu znacznie więcej osób niż tylko zarejestrowani użytkownicy. Aż 2/3 odwiedzających nie ma konta – to oznacza, że nasza społeczność jest w rzeczywistości jeszcze większa. Co najważniejsze, dzięki zaangażowaniu forumowiczów wiedza o EZD RP staje się łatwiej dostępna, praktyczna i zrozumiała dla każdego, kto chce z niej skorzystać.
Forum to również miejsce zgłaszania pomysłów na rozwój systemu. Poprzez dodawanie postów i inicjowanie dyskusji, użytkownicy mogą realnie wpływać na przyszły kształt EZD RP. Na platformie regularnie pojawiają się także najnowsze informacje o planowanych zmianach, nowych funkcjach i nadchodzących aktualizacjach.
Do czego służy forum
Warto przypomnieć, że forum zostało podzielone na sześć kategorii: Instalacja i tematy techniczne, Konfiguracja i administracja, Użytkowanie i praca w systemie, Dobre praktyki wdrożeń, Integracje i rozwój EZD RP oraz Ogólne.
Dodatkowo tworzone tematy można przypisywać do bardziej szczegółowych podkategorii (oznaczonych za pomocą kwadratów w różnych kolorach). Trafne przypisanie tematu dyskusji do kategorii ułatwia nawigację i wyszukiwanie treści. Na Forum EZD RP można dyskutować o systemie, zadawać pytania innym użytkownikom, udzielać porad oraz proponować rozwiązania.
Przykładowa dyskusja na Forum EZD RP, gdzie użytkownicy wspólnie rozwiązują problem.
Do czego forum nie służy
Ważne jest, aby jednostki wdrażające system nadal korzystały z oficjalnego kanału zgłoszeń serwisowych. Forum EZD RP nie jest przeznaczone do zgłaszania problemów technicznych, lecz do wymiany wiedzy między użytkownikami. Przypominamy, że do zgłoszeń serwisowych służy specjalna skrzynka elektroniczna, której adres jest przekazywany przedstawicielom każdej jednostki podczas wdrażania systemu.
Jednostki proszone są o podanie adresów e-mail osób wyznaczonych do przesyłania zgłoszeń. Tylko wiadomości z tych adresów są akceptowane przez dział wsparcia, a inne są automatycznie odrzucane.
Pracownik, któy ma pytanie dotyczące obsługi systemu EZD RP powinien skontaktować się z wyznaczoną osobą w swojej jednostce, która następnie, używając uprawnionego adresu e-mail, przekaże zgłoszenie do Service Desku. Takie rozwiązanie zapewnia skuteczność kontaktu i umożliwia otrzymanie potrzebnej pomocy.
Po kliknięciu obszaru z imieniem i nazwiskiem zalogowanego do EZD RP pracownika na ekranie wyświetlane jest menu panelu użytkownika. Użytkownicy systemu mają w nim do dyspozycji opcję Zadaj pytanie, która umożliwia zgłoszenie potrzeby uzyskania wsparcia.
Wiadomości wysłane za pomocą pokazanej opcji nie są przekazywane do NASK, lecz do osób wyznaczonych wewnątrz danej organizacji.
Wspólna przestrzeń
Zachęcamy do współtworzenia forum i dzielenia się doświadczeniami związanymi z EZD RP, chwalenia się osiągnięciami oraz korzystania z pomocy innych użytkowników. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do dołączenia do społeczności i aktywnego uczestnictwa w dyskusjach.