Wdrożenia w KPO
„Wsparcie dla powszechnego stosowania elektronicznego zarządzania dokumentacją poprzez rozwój i udostępnienie nieodpłatnego systemu klasy EZD, udostępnienie chmury SaaS2 EZD RP oraz wdrożenia systemu EZD w administracji publicznej RP” w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, finansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności Unii Europejskiej - NextGenerationEU.
Zgłoszenia do wdrożeń EZD RP
Nowe środki z Krajowego Planu Odbudowy umożliwią rozbudowę chmury SaaS EZD RP, z której skorzysta nawet 300 tys. pracowników administracji. Rozwój SaaS EZD RP to szansa na upowszechnienie systemu, szczególnie w jednostkach samorządowych. Podmioty zainteresowane wdrożeniem zachęcamy do kontaktu.
Zgłoś zainteresowanie wdrożeniem EZD RP
Wdrożenie w modelu chmurowym i uzyskanie wsparcia ze strony NASK eliminuje potrzebę zakupu własnego sprzętu i oprogramowania oraz zatrudniania administratorów IT.
Przedsięwzięcie realizowane jest zgodnie z Porozumieniem nr KPOD.05.06-IW.06-0003/25-00 z dnia 22.04.2025 r.
Cele przedsięwzięcia
Wsparcie transformacji cyfrowej administracji publicznej RP poprzez wdrożenia systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w podmiotach realizujących zadania publiczne oraz budowę i udostępnienie chmury SaaS2 EZD RP w ramach KPO to najważniejszy cel przedsięwzięcia. Jest ono realizowane przez Ministerstwo Cyfryzacji (OOW) w partnerstwie z NASK-PIB.
Okres rzeczowej realizacji projektu: 01.09.2024 r. – 30.06.2026 r.
Wartość przedsięwzięcia: 228 423 630,00 zł
Kwota dofinansowania z UE: 194 181 000,00 zł
Zwiększenie skali wykorzystania systemu teleinformatycznego EZD przez instytucje publiczne jest ukierunkowane na wsparcie wdrażania reformy C7G KPO (zmiana ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) poprzez:
- nieodpłatne udostępnienie systemu klasy EZD, będącego własnością Skarbu Państwa, utrzymywanego i rozwijanego przez Ministra Cyfryzacji,
- likwidację bariery w postaci braku wiedzy i doświadczenia w procesie zmiany sposobu zarządzania dokumentacją w podmiotach publicznych z postaci papierowej na elektroniczną (wsparcie we wdrożeniu systemu EZD),
- likwidację bariery w postaci niedostatecznych zasobów oraz kompetencji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych poprzez udostępnienie możliwości korzystania z usługi chmurowej (outsourcing utrzymania systemu).
W wyniku przedsięwzięcia zostanie zbudowana infrastruktura serwerowa i udostępniona usługa chmurowa SaaS2 EZD RP umożliwiająca obsłużenie około 300 tys. pracowników podmiotów realizujących zadania publiczne.
Dzięki takiemu rozwiązaniu poszczególne instytucje, które nie mając możliwości technicznych, zasobów ludzkich i finansowych na zainstalowanie i utrzymanie systemu EZD RP w warstwie technicznej, nie będą musiały bezpośrednio zarządzać infrastrukturą informatyczną, co pozwoli na optymalizację wykorzystania zasobów sprzętowych i sieciowych, obniżenie kosztów operacyjnych oraz minimalizację nakładów na administrowanie infrastrukturą.
Niezależnie od wdrożeń w ramach KPO Operator EZD realizuje zadania związane z wdrażaniem systemów EZD RP oraz EZD PUW. Infografika prezentuje łączną liczbę podmiotów, które korzystają ze wsparcia NASK przy wdrażaniu obu rozwiązań.
Udostępnienie w większym zakresie aplikacji EZD RP w środowisku chmurowym dla szerokiego grona użytkowników końcowych zniesie technologiczną barierę dla podmiotów, które dotychczas napotykały trudności z wdrożeniem systemu EZD w modelu on-premise (instalacja na własnej infrastrukturze).
Infolinia EZD RP
Nr telefonu: +48 22 182 22 66
Dostępność: 8:00–16:00 (od poniedziałku do piątku)
Infolinia EZD RP to punkt kontaktowy dla instytucji zainteresowanych wdrożeniem systemu EZD RP. Udziela informacji na temat:
- możliwości wdrożenia EZD RP przy wsparciu NASK,
- dostępności systemu w modelu SaaS EZD RP,
- źródeł wiedzy i materiałów edukacyjnych na temat systemu EZD RP.
Uwaga: infolinia nie udziela informacji dotyczących zgłoszeń serwisowych, statusu formalnego zgłoszenia ani kwestii technicznych związanych z bieżącą obsługą systemu.
W przypadku pytań technicznych lub związanych z obsługą zgłoszeń prosimy o kontakt z właściwym zespołem wsparcia technicznego. Więcej na ten temat w artykule: „Przewodnik po tworzeniu poprawnych zgłoszeń do działu Service Desk EZD RP”.
Więcej informacji na temat KPO: kpo.gov.pl
Więcej informacji na temat EZD RP: ezdrp.gov.pl