W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczęły się konsultacje projektu Strategii wdrażania EZD RP

06.05.2021

Wraz z udostępnieniem opinii publicznej projektu Strategii dystrybucji, wdrażania i utrzymania EZD RP od 2022 r. – otwarte zostało zaproszenie do przesyłania uwag do dokumentu. Przez cały maj będziemy też spotykać się z przedstawicielami administracji publicznej i firm.

Grafika symboliczna EZD RP 10

Serię spotkań z przyszłymi użytkownikami systemu EZD RP rozpoczęła Justyna Orłowska – Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Szef Centrum GovTech. – Jest to jeden z najważniejszych projektów Architektury Informacyjnej Państwa, który znacząco usprawni funkcjonowanie całej administracji i przyniesie wielomilionowe oszczędności  – mówiła do przedstawicieli podmiotów grupy rządowej. Podkreślała przy tym, że to właśnie dzięki EZD RP możliwe będzie uruchamianie zaawansowanych projektów analitycznych i tworzenie narzędzi do weryfikacji i monitorowania realizacji procedur.

System EZD RP to kompleksowe i bezpłatne oprogramowanie do elektronicznego zarządzania dokumentacją i informacją, które zrewolucjonizuje funkcjonowanie polskiej administracji. Prace nad projektem prowadzi Państwowy Instytut Badawczy NASK w partnerstwie z Wojewodą Podlaskim (w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim powstał system EZD PUW, z którego obecnie korzysta  blisko 116 tys. użytkowników) i pod nadzorem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. EZD RP powstaje w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 2 "E-administracja i otwarty rząd". Po przeprowadzeniu pilotażowych wdrożeń system zostanie w pełni udostępniony w 2023 r.

Konsultacje projektu Strategii dystrybucji, wdrażania i utrzymania EZD RP potrwają do końca maja. Kolejne spotkania online zaplanowano na:

  • 12 maja (środa) - spotkanie z przedstawicielami samorządów wojewódzkich i powiatów,
  • 14 maja (piątek) - spotkanie z przedstawicielami miast i gmin miejskich,
  • 19 maja (środa) - spotkanie z przedstawicielami gmin miejsko-wiejskich i wiejskich,
  • 21 maja (piątek) - spotkanie z przedstawicielami pozostałych podmiotów publicznych,
  • 26 maja (środa) - spotkanie z przedstawicielami firm (dostawców i integratorów, oprogramowania dla podmiotów publicznych).

Zachęcamy do zgłaszania chęci udziału w spotkaniach. Można to zrobić poprzez formularze dostępne na tej stronie.