Wdrożenia kaskadowe
Wdrożenia EZD RP w modelu kaskadowym z udziałem Podmiotu Wiodącego
Jednostki realizujące zadania publiczne, w tym jednostki samorządu terytorialnego, np. urząd marszałkowski czy urząd miasta, mogą przystąpić do wdrożenia EZD RP w formule kaskadowej. Przyjmują wówczas rolę Podmiotu Wiodącego, której wybrani pracownicy tworzą Zespół Wdrożeniowy i przy współpracy z NASK poszerzają swoje kompetencje w zakresie koordynacji zarówno prac przygotowawczych do wprowadzenia elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak i wdrożeń w podległych i nadzorowanych podmiotach.
Przystępując do wdrożenia kaskadowego, Podmiot Wiodący wskazuje listę jednostek w dwóch kategoriach:
- jednostki do pilotażu: EZD RP zostanie uruchomiony w pierwszej kolejności ze wsparciem NASK, przy koordynacji i udziale Zespołu Wdrożeniowego Podmiotu Wiodącego. Uwaga! Do pilotażu zapraszane i przyjmowane są jednostki, które nie posiadają systemu klasy EZD i nie prowadzą działalności gospodarczej.
- pozostałe jednostki: EZD RP zostanie uruchomiony ze wsparciem Zespołu Wdrożeniowego Podmiotu Wiodącego.
Rola Zespołu Wdrożeniowego
Rolą zespołu powołanego przez Podmiot Wiodący jest aktywny udział we wdrożeniach pilotażowych prowadzonych przez NASK. Dzięki temu osoby wchodzące w skład Zespołu Wdrożeniowego nabywają kompetencje niezbędne do samodzielnego realizowania wsparcia wdrożeniowego w kolejnych zainteresowanych wdrożeniem EZD RP jednostkach.
Współpraca z NASK oraz zaangażowanie Partnerów w kaskadowe wdrożenia EZD RP przyczynią się do szybkiej i efektywnej elektronizacji podmiotów publicznych. Dodatkowo, dzięki optymalizacji i ujednoliceniu procedur wewnętrznych, zostanie skrócony czas obsługi spraw i interesantów.
NASK pracuje nad rozwojem EZD RP, udostępniając materiały edukacyjne, a także świadcząc doradztwo techniczne i merytoryczne w zakresie wdrożenia, użytkowania i utrzymania systemu. Ponadto organizuje warsztaty tematyczne i szerzy ideę upowszechnienia elektronicznego zarządzania dokumentacją w polskiej administracji.
Wszystkich zainteresowanych współpracą zapraszamy do zapoznania się z materiałami dostępnymi w Portalu EZD RP oraz kontaktu mailowego na adres ezdrp@nask.pl.
Infolinia EZD RP
Nr telefonu: +48 22 182 22 66
Dostępność: 8:00–16:00 (od poniedziałku do piątku)
Infolinia EZD RP to punkt kontaktowy dla instytucji zainteresowanych wdrożeniem systemu EZD RP. Udziela informacji na temat:
- możliwości wdrożenia EZD RP przy wsparciu NASK,
- dostępności systemu w modelu SaaS EZD RP,
- źródeł wiedzy i materiałów edukacyjnych na temat systemu EZD RP.
Uwaga: infolinia nie udziela informacji dotyczących zgłoszeń serwisowych, statusu formalnego zgłoszenia ani kwestii technicznych związanych z bieżącą obsługą systemu.
W przypadku pytań technicznych lub związanych z obsługą zgłoszeń prosimy o kontakt z właściwym zespołem wsparcia technicznego. Więcej na ten temat w artykule: „Przewodnik po tworzeniu poprawnych zgłoszeń do działu Service Desk EZD RP”.
Poniżej dostępne są dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procesu wdrażania EZD RP w modelu kaskadowym (paczka .zip z wzorem porozumienia i załącznikami). Zapraszamy do współpracy. Chętnie też spotkamy się z Państwem, aby omówić szczegóły i uzgodnić harmonogram prac.
Materiały
Wdrożenie kaskadowe systemu EZD RP - zestaw dokumentów zawierających wzór porozumienia i niezbędne załącznikiEZD_RP_wdrozenie_kaskadowe_porozumienie_zalaczniki_14102025.zip 3.28MB