Wdrożenia samodzielne
Wsparcie dla jednostek samodzielnie wdrażających EZD RP
W połowie 2025 roku NASK zainicjował webinary czwartkowe, czyli spotkania dla instytucji, które samodzielnie wdrażają system EZD RP lub robią to z pomocą firm zewnętrznych, a nie kwalifikują się do uzyskania wsparcia wdrożeniowego i utrzymaniowego (np. podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w rozumieniu prawa UE lub niespełniających obligatoryjnych wymogów udziału w projekcie).
Webinary czwartkowe to otwarty cykl spotkań online dla użytkowników i administratorów EZD RP. Celem jest dzielenie się wiedzą, wymiana doświadczeń i rozwój kompetencji. Spotkania odbywają się raz w miesiącu – zawsze w ostatni czwartek miesiąca o godz. 13:00.
Aby wziąć udział w spotkaniu, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Zgłoszenia przyjmowane są do trzeciego czwartku miesiąca, co pozwala lepiej zaplanować program i dobrać prelegentów.
Dla jednostek zainteresowanych samodzielnym wdrożeniem EZD RP udostępniony został pakiet materiałów edukacyjnych złożony z m.in. dokumentacji, instrukcji użytkownika, filmów szkoleniowych odzwierciedlających treść szkoleń prowadzonych dla wdrażanych jednostek, e-learningów na platformie szkolenia.gov.pl, a także forum dyskusyjnego i wersji demonstracyjnej systemu. Wspomniane zasoby można znaleźć na poniższych stronach:
- podręcznik użytkownika EZD RP,
- filmy szkoleniowe i instruktażowe,
- interaktywne kursy online,
- forum dyskusyjne EZD RP,
- wersja demonstracyjna EZD RP.
Infolinia EZD RP
Nr telefonu: +48 22 182 22 66
Dostępność: 8:00–16:00 (od poniedziałku do piątku)
Infolinia EZD RP to punkt kontaktowy dla instytucji zainteresowanych wdrożeniem systemu EZD RP. Udziela informacji na temat:
- możliwości wdrożenia EZD RP przy wsparciu NASK,
- dostępności systemu w modelu SaaS EZD RP,
- źródeł wiedzy i materiałów edukacyjnych na temat systemu EZD RP.
Uwaga: infolinia nie udziela informacji dotyczących zgłoszeń serwisowych, statusu formalnego zgłoszenia ani kwestii technicznych związanych z bieżącą obsługą systemu.
W przypadku pytań technicznych lub związanych z obsługą zgłoszeń prosimy o kontakt z właściwym zespołem wsparcia technicznego. Więcej na ten temat w artykule: „Przewodnik po tworzeniu poprawnych zgłoszeń do działu Service Desk EZD RP”.