W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S1, odc. węzeł Kosztowy - węzeł Oświęcim

Zestawienie logotypów FEniKS

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

DZIAŁANIE: Drogi w sieci bazowej TEN-T


Całkowita wartość projektu: 1 118 847 231,53 PLN

Wydatki kwalifikowane: 300 000 000,00 PLN

w tym dofinansowanie unijne: 255 000 000,00 PLN


Niniejszy projekt polega na budowie drogi ekspresowej S1 o długości ok. 12,81 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w południowo – wschodniej części województwa śląskiego, w powiecie mysłowickim i bieruńsko – lędzińskim, na terenie gmin: Mysłowice, Imielin, Lędziny, Bieruń i Bojszowy.

Droga ekspresowa S1 zaczyna się na terenie gminy Mysłowice, gdzie łączy się z istniejącym układem dróg poprzez węzeł Kosztowy II, a kończy się na terenie gminy Bojszowy, za rzeką Gostynia, gdzie łączy się z dalszym ciągiem drogi S1. Na całym odcinku przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu.


Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • udowę drogi ekspresowej S1 o długości ok. 12,81 km,
  • budowę 3 węzłów drogowych: „Kosztowy II”, „Lędziny”, „Bieruń”,
  • budowę 2 MOP: „Lędziny Wschód” i „Lędziny Zachód”,
  • budowę obiektów inżynierskich (m.in. mosty, wiadukty, estakady, przepusty),
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe, wykonanie zieleni drogowej.
{"register":{"columns":[]}}