W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, odc. w. Zakręt - w. Lubelska

Nazwa Projektu: „Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Garwolin, odc. w Zakręt - w. Lubelska”

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0038/17

Data podpisania UoD: 18.07.2018 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 22.12.2022 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu do UoD: 30.06.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 717 280 955,45 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 274 407 497,50 PLN

Opis inwestycji:

Projekt ma na celu budowę drogi ekspresowej o długości 6,00 km zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T:

  • S17 Warszawa - Garwolin, odc. w. Zakręt - w. Lubelska o długości ok. 4,5 km,
  • S2 o długości ok. 1,5 km w ramach węzła „Lubelska”.

Przedmiotowy Projekt składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty na roboty budowlane:

  • Węzeł „Zakręt” - węzeł „Lubelska” (bez węzła) od km 14+200,00 do km 16+728,00
  • Węzeł „Lubelska” od km 16+728,00 do km 18+666,19

Węzeł „Lubelska” będzie stanowił jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego, umożliwiający m.in. ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), w kierunku Białegostoku (droga krajowa nr 8 - docelowo droga ekspresowa S8), Lublina (droga krajowa nr 17 - docelowo droga ekspresowa S17) oraz poprzez Południową Obwodnicę Warszawy (istniejący odc. S2 w. Konotopa - Puławska oraz planowany odcinek w. Puławska - w. Lubelska) umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}