W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S19 odc. Lublin - Lubartów Północ

Zestawienie logotypów FEnIKS

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR

DZIAŁANIE: Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego


Całkowita wartość projektu: 1 394 836 250,32 PLN
Wydatki kwalifikowane: 720 131 213,94 PLN
w tym dofinansowanie unijne: 612 111 531,85 PLN


Niniejszy projekt polega na budowie drogi ekspresowej S19 odc. węzeł „Lubartów Północ” (z węzłem) do węzła „Lublin Rudnik” (bez węzła) o dł. 23,037 km. Droga ekspresowa S19 na przedmiotowym odcinku zlokalizowana jest w sieci bazowej rozszerzonej TEN-T. Jest elementem szlaku Via Carpatia.

Inwestycja znajduje się we wschodniej części województwa lubelskiego, na terenie miasta Lubartów i gminy Lubartów w powiecie lubartowskim oraz na terenie gminy Niemce w powiecie lubelskim. Droga S19 zaczyna się na terenie gminy Lubartów i miasta Lubartów, gdzie łączy się z istniejącym układem dróg poprzez węzeł Lubartów Północ, a kończy się w miejscowości Lublin, gdzie łączy się z dalszym ciągiem drogi S19 przed węzłem Lublin Rudnik. Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in. budowę:

  • drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin – Lubartów od węzła Lubartów Północ (z węzłem) do węzła Lublin Rudnik (bez węzła) o długości 23,037 km,
  • 4 węzłów drogowych: Lubartów Północ, Lubartów Zachód, Niemce Wschód i Niemce Południe,
  • obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, tunele, przepusty),
  • ekranów akustycznych, przepustów i przejść dla zwierząt, systemu odprowadzania i podczyszczania wód deszczowych oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia terenu i przebudowę elementów infrastruktury drogowej,
  • kanałów technologicznych, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyburzenia budynków i obiektów budowlanych kolidujących z budowaną drogą,
  • budowę Systemu Zarządzania Ruchem, wykonanie wycinki istniejącej zieleni oraz nasadzeń, rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych, demontaż, przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
{"register":{"columns":[]}}