W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S3, odc. Miękowo - Brzozowo

Budowa drogi ekspresowej S3, odc. Miękowo - Brzozowo

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S3, odc. Miękowo - Brzozowo

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0058/19-00

Data podpisania UoD: 30.10.2020 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2022 r.

Całkowita wartość projektu: 436 358 875,47 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 191 711 380,01 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Miękowo – Brzozowo: budowa obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie DK nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo-Miękowo, o łącznej długości 22,14 km. W projekcie przewidziano budowę 3 węzłów drogowych „Brzozowo”, „Przybiernów”, „Babigoszcz” oraz budowę dwóch MOP kat. I. Projekt zlokalizowany jest w całości w woj. zachodniopomorskim. Droga ekspresowa S3 na odcinku Miękowo - Brzozowo stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w sieci bazowej TEN-T.

 

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}