W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko - Wrocław (w. Widawa)

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko – Wrocław (w. Widawa)

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0005/15

Data podpisania UoD: 29.09.2015

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 03.09.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 16.02.2021 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 2 do UoD: 31.12.2018 r.

Całkowita wartość projektu: 1 770 920 668,92 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 883 618 692,77 PLN
 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Korzeńsko - Wrocław (węzeł „Widawa” - obecnie węzeł „Wrocław Północ”) o długości ok. 48,03 km.

Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek I: od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700 o długości ok. 14,942 km,
  • Odcinek II: od km ok. 123+700 do km ok. 137+500 o długości ok. 13,800 km,
  • Odcinek III: od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) o długości ok. 19,292 km.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej,  w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}