W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, odc. Bożepole Wielkie - początek obwodnicy Trójmiasta

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, odc. Bożepole Wielkie - początek obwodnicy Trójmiasta

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0044/18

Data podpisania UoD: 20.11.2018

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 05.09.2022 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 22.05.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 2 148 846 235,83 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 984 169 193,38 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, odc. Bożepole Wielkie - początek obwodnicy Trójmiasta o dł. 40,85 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Administracyjnie Inwestycja położona jest w województwie pomorskim i przebiega przez tereny miasta Gdynia, powiat wejherowski: gminy Łęczyce, Luzino i Szemud oraz powiat kartuski: gminę Żukowo. 

Projekt składa się z trzech zadań:

  • Zad. 1: Bożepole Wielkie (z węzłem) – węzeł Luzino (z węzłem),
  • Zad. 2: węzeł Luzino (bez węzła) – węzeł Szemud (z węzłem),
  • Zad. 3: węzeł Szemud (bez węzła) – węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem).

Na całym odcinku projektowanej drogi ekspresowej przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, pasem dzielącym i pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Zaprojektowane, w ramach przedmiotowej inwestycji, węzły drogowe, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa pomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}