W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S61 odc. w. Podborze – w. Śniadowo

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S61 odc. w. Podborze – w. Śniadowo

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0064/21

Data podpisania UoD: 08.07.2022

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 28.04.2023

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 842 910 028,43 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 433 500 000,00 PLN

Strona internetowa projektu: http://s61podborzesniadowo.pl/

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S61 odc. w. Podborze – w. Śniadowo o długości ok 19,46 km, zlokalizowanej w bazowym korytarzu TEN-T (Morze Północne-Bałtyk). Administracyjnie inwestycja zlokalizowana jest w północno – wschodniej części Polski i przebiega przez obszar województwa mazowieckiego. Projektowana droga ekspresowa S61 odc. w. Podborze – w. Śniadowo jest zlokalizowana w województwie mazowieckim, w powiatach: ostrowskim i ostrołęckim na terenie gminy Ostrów Mazowiecka, Stary Lubotyń, Czerwin.

Projekt składa się z jednego zadania:

  • węzeł Podborze (z węzłem)–węzeł Śniadowo (bez węzła) na dł. ok. 19,46 km (S61)+3,01 km (S8) )+3,57 km (DW627-G)

Na całym odcinku inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Natomiast drogi klasy G i GP zaprojektowano w przekroju jednojezdniowym. Zaprojektowane węzły drogowe umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg serwisowych.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i podlaskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}