W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Miłomłyn - Olsztynek

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Miłomłyn - Olsztynek

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0011/15

Data podpisania UoD: 15.10.2015

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 01.06.2023

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2018

Całkowita wartość projektu: 2 143 161 655,25 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 175 674 662,45 PLN

Strona internetowa projektu: http://www.s7milomlyn-olsztynek.pl/

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek o długości 38,881 km. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 4 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek A: Miłomłyn - Ostróda Północ o długości 9,163 km,
  • Odcinek B:Ostróda Północ - Ostróda Południe o długości 9,663 km,
  • Odcinek C1: Ostróda Południe - Rychnowo o długości 8,805 km,
  • Odcinek C2: Rychnowo - Olsztynek o długości 11,250 km.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa warmińsko-mazurskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}