W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – w. Miechów

Nazwa Projektu: „Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – w. Miechów”

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0355/22

Data podpisania UoD: 16.12.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 977 894 913,30 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 497 801 099,03 PLN

Opis inwestycji:
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S7 na odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – węzeł Miechów o dł. 18,725 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Planowana droga biegnie głównie nowym śladem i zlokalizowana jest w województwie świętokrzyskim, w powiecie jędrzejowskim, w gminie Wodzisław oraz w województwie małopolskim, w powiecie miechowskim, na terenie gmin Książ Wielki i Miechów. 
Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem:

  • budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło – w. Miechów o dł. 18,725 km,
  • budowę 2 węzłów drogowych: „Książ” i „Miechów”
  • rozbiórkę istniejącej DK7
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
  • budowę przepustów i przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP II kategorii) „Małoszów” i „Giebułtów”
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) 
  • budowę m.in: ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, oświetlenia drogowego, uzbrojenia terenu, odwodnienia drogi, urządzeń organizacji ruchu i brd

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego, jak również poza granice państwa.
     
{"register":{"columns":[]}}