W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta)

Nazwa Projektu: „Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta)”

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0356/22

Data podpisania UoD: 15.12.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 16.11.2024

Całkowita wartość projektu: 1 257 107 751,86 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 534 760 674,27 PLN

Opis inwestycji:

Celem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta) o dł. 18,29 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T w województwie małopolskim, w powiecie krakowskim na terenie gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów – Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S7 o długości 18,29 km,
  • budowę 4 węzłów drogowych „Łuczyce”, „Raciborowice”, „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony składający się z węzłów „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, estakada, przepusty),
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę, rozbudowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę m.in: ekranów akustycznych, infrastruktury technicznej do sygnalizacji świetlnej, Systemu Zarzadzania Ruchem, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej, elementy oznakowania pionowego i poziomego), oświetlenia drogowego;  budowę, rozbiórkę lub przebudowę uzbrojenia terenu, tj. sieci elektroenergetycznej (wysokiego, średniego i niskiego napięcia), wodociągowej, sanitarnej, gazowej, ciepłowniczej, sieci teletechnicznej, kanału technologicznego oraz sieci kanalizacji deszczowej i sieci melioracyjnych,
  • budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zatoki autobusowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne),
  • budowę przepustów i przejść dla zwierząt, ogrodzeń siatkowych i płotków naprowadzających niezbędnych do migracji zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska.
  • Główne cele projektu:
  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa małopolskiego jak również poza granice państwa.

Przedmiotowa inwestycja jest tzw. projektem fazowanym. Wydatki poniesione w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2023 r. objęte są finansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020. Po tym okresie wydatki przewidziane są do współfinansowania w ramach FEnIKS 2021-2027.
 

{"register":{"columns":[]}}