W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. granica woj. mazowieckiego/podlaskiego-Zambrów

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. granica woj. mazowieckiego / podlaskiego – Zambrów

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0019/16

Data podpisania UoD: 18.10.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 06.07.2018 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 25.05.2020 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 2 do UoD: 31.12.2018 r.

Całkowita wartość projektu: 498 415 515,42 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 263 432 063,63 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 o całkowitej długości 14,91 km na odcinku granica województwa mazowieckiego/podlaskiego – początek obwodnicy Zambrowa od km 561+043,28 do km 575+955,00. Przedmiotowa inwestycja poprowadzona jest w większości po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}