W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi S11 odc. Koszalin – Bobolice

Nazwa Projektu: Budowa drogi S11 odc. Koszalin - Bobolice

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0067/21

Data podpisania UoD: 28.10.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 1 736 691 684,14 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 856 417 714,96 PLN
 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi S11 odc. Koszalin – Bobolice o długości 47,75 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Projektowany odcinek zlokalizowany jest w województwie zachodniopomorskim, w powiatach koszalińskim i białogardzkim, na terenie gmin Biesiekierz, Świeszyno, Tychowo, Bobolice i Manowo. Planowana droga biegnie nowym śladem. Projekt jest realizowany w podziale na trzy odcinki:

  • węzeł Koszalin Zachód (bez węzła) - węzeł Zegrze Pomorskie (z węzłem),
  • węzeł Zegrze Pomorskie (bez węzła) - węzeł Koszalin Południe (z węzłem),
  • węzeł Koszalin Południe (bez węzła) - węzeł Bobolice (z węzłem).

Na całym odcinku projektowanej drogi ekspresowej przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Zaprojektowane węzły umożliwią bezpieczną komunikację, rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej, obsługę przyległego terenu przez sieć dróg serwisowych.
 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}