W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnic Inowrocławia i Brodnicy w ciągu DK15

Data podpisania UoD: 24.06.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 06.03.2019

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD : 18.12.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg. Aneksu do UoD: 30.06.2020

Całkowita wartość projektu: 660 594 460,02 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 445 454 823,08 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu DK15 i DK25 o długości 22,97 km oraz budowa obwodnicy Brodnicy w ciągu DK15 o długości 1,48 km.

 

Przedmiotowy projekt składa się z trzech zadań (kontraktów):

  • Zadanie 1: „Projekt i budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 (łącznik) o długości około 4,88 km”,
  • Zadanie 2: „Budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25. Etap I od DK 15 do DK 25”,
  • Zadanie 3: „Budowa obwodnicy Brodnicy w ciągu drogi krajowej nr 15 od km 298+462,20 do km 299+944,00”

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie dróg do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa kujawsko - pomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}