W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dk 50 i 79

Data podpisania UoD: 11.09.2017

Data podpisania Aneksu nr 1: 30.09.2020

Data podpisania Aneksu nr 2: 24.02.2021

Data podpisania Aneksu nr 3: 19.07.2021

Data podpisania Aneksu nr 4: 03.06.2023

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2021

Całkowita wartość projektu: 390 004 459,49 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 254 767 547,96 PLN

Opis inwestycji:

Przedsięwzięcie ma na celu budowę obwodnicy miasta Góra Kalwaria w ciągu drogi krajowej nr 79 o długości 5,11 km (od km 22+680 do km 27+790) oraz w ciągu drogi krajowej nr 50 o długości 3,85 km (od km 175+700 do km 179+550). Łącznie wybudowanych zostanie 8,96 km nowych dróg. Na całym odcinku przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, pasem dzielącym oraz poboczem utwardzonym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu.

W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: obiekty inżynierskie (m.in. wiadukty, estakady, most, przepusty, przejście podziemne dla pieszych), Obwód Utrzymania Drogi (OUD), kanalizacja deszczowa i sanitarna, ekrany akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zieleń drogowa.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}