W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0046/16

Data podpisania UoD: 17.03.2017

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 12.11.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2018

Całkowita wartość projektu: 217 867 580,08 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 148 305 748,97 PLN

Opis inwestycji:                                                                                                         

Przedmiotowy Projekt obejmuje jeden odcinek obwodnicy Kościerzyny w ciągu dk 20 7,65 km

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa pomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}