W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu dk 15

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu dk 15

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0051/18

Data podpisania UoD: 25.06.2019

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 28.04.2022

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 12.05.2023

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 2 do UoD: 30.06.2023

Całkowita wartość projektu: 401 199 586,22  PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 303 505 075,92 PLN

Strona internetowa Projektu: http://obwodnicanml.pl/

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości ok 17,73 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Administracyjnie inwestycja zlokalizowana jest w północno - wschodniej części Polski i przebiega przez niewielki odcinek w województwie kujawsko - pomorskim i w pozostałej, większej części przez obszar województwa warmińsko - mazurskiego. Projektowana obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 jest zlokalizowana w województwie warmińsko - mazurskim, w powiecie nowomiejskim na terenie gminy Nowe Miasto Lubawskie i Kurzętnik oraz w województwie kujawsko - pomorskim, w powiecie brodnickim na terenie gminy Brzozie.

Na projektowanej obwodnicy m. Nowe Miasto Lubawskie w ciągu drogi krajowej nr 15 przewidziano przekrój jednojezdniowy z dodatkowym pasem o układzie 2+1. Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania typu rondo, umożliwiają bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa warmińsko-mazurskiego jak również poza granice państwa.

 

{"register":{"columns":[]}}