W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Nysy w ciągu dk 41 i 46

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Nysy w ciągu dk 41 i 46

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0003/16-00

Data podpisania UoD: 02.06.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 28.02.2019

Data zakończenia realizacji projektu wg. Aneksu do UoD: 30.06.2018

Całkowita wartość projektu: 338 695 217,00 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 262 189 804,84 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy miejscowości Nysa w ciągu DK46 na długości 7,369 km i w ciągu DK41 na długości 9,126 km. Inwestycja realizowana jest w ramach jednego kontraktu na roboty.

 

Celami projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa opolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}