W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Olsztyna w ciągu dk nr 16

Całkowita wartość projektu: 472 582 810,77 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 367 706 575,29 PLN

Data podpisania UoD: 25.07.2018 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 – 2.07.2021

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2020r.

 

Opis inwestycji:

Inwestycja obejmuje „Budowę odcinka obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16”. Budowana Obwodnica będzie obejściem miasta Olsztyn, od planowanego węzła Olsztyn Zachód do węzła Olsztyn Południe i będzie drogą klasy GP i S o długości 10 km. Odcinek obwodnicy zlokalizowany będzie na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, w powiecie olsztyńskim na terenach gmin: Gietrzwałd i Stawiguda, omijając miasto od południowego zachodu. Obwodnica przebiegać będzie od drogi krajowej nr 16 w okolicach miejscowości Kudypy, poprzez okolice Gronit i Tomaszkowa aż do drogi krajowej nr 51.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi o wysokich parametrach stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,”GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa warmińsko-mazurskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}