W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Opatowa S74 i DK9

Zestawienie logotypów FEniKS

Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat,  Środowisko (FEnIKS) 2021-2027

PRIORYTET: Wsparcie sektora transportu z EFRR

DZIAŁANIE: Drogi i bezpieczeństwo ruchu drogowego


Projekt fazowany pomiędzy perspektywami UE: 2014 – 2020 (POIiŚ) i 2021 – 2027 (FEnIKS). Poniższe dane dotyczą fazy drugiej projektu (FEnIKS).

Całkowita wartość projektu: 688 944 795,64 PLN

Wydatki kwalifikowane: 396 171 228,30 PLN

w tym dofinansowanie unijne: 336 745 544,05 PLN


Przedsięwzięcie polega na budowie obwodnicy, o łącznej długości 13,814 km, ramach dwóch kontraktów realizowanych w systemie Projektuj i Buduj: "Budowa obwodnicy Opatowa w ciągu drogi S74 i DK9" o dł. 10,782 km oraz łącznika północnego obwodnicy Opatowa w ciągu DK74 o dł. 3,032 km. Obwodnica zlokalizowana częściowo w sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja znajduje się we wschodniej części województwa świętokrzyskiego, na terenie powiatu opatowskiego, w gminach Opatów, Sadowie i Lipnik.

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:
•    budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S74 o dł. 6,388 km
•    budowę dwujezdniowego odcinka drogi krajowej DK 9 klasy GP 4,394 km
•    budowa jednojezdniowego odc. Łącznika DK 74 klasy GP o dł. 3,032 km
•    budowę 2 węzłów drogowych,
•    budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. wiadukty, przepusty)
•    budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa,
w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
•    rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
•    budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe, wykonanie zieleni drogowej.

{"register":{"columns":[]}}