W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Praszki w ciągu dk nr 45

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0057/20

Data podpisania UoD: 29.04.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023

Całkowita wartość projektu: 225 667 797,34 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 165 410 060,13 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 o parametrach drogi klasy GP o długości 12,80 km, realizowanej w trybie projektuj i buduj. Inwestycja zlokalizowana jest w woj. opolskim. Obwodnicę Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 zaprojektowano w przekroju poprzecznym 1x2. Zaprojektowane, w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. W przypadku części przecięć trasy głównej z drogami poprzecznymi, bez możliwości zjazdu, zastosowano bezkolizyjne rozwiązania w postaci wiaduktów. Projekt stanowi element ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z drogową siecią TEN-T.

Celami projektu są:

• stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,

• poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,

• poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,

• dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,

• odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,

• usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,

• wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa opolskiego jak również poza granice państwa.

{"register":{"columns":[]}}