W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk nr 77

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk nr 77

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0054/20-00

Data podpisania UoD: 02.10.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2021

Całkowita wartość projektu: 297 229 777,01 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 194 135 035,67 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk 77 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 15,18 km, która jest zlokalizowana na obszarze województwa podkarpackiego. Projekt stanowi element ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z drogową siecią TEN-T. Na całym odcinku obwodnicy przewidziano przekrój drogowy jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Zaprojektowane w ramach inwestycji, skrzyżowania w postaci rond umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu.

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa podkarpackiego jak również poza granice państwa
{"register":{"columns":[]}}