W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17

Nazwa Projektu:  Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0016/20

Data podpisania UoD: 29.10.2020

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 02.01.2023

Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 27.06.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.11.2023

Całkowita wartość projektu: 378 894 450,09 PLN PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 118 783 668,59 PLN

Opis inwestycji:

Projekt ma na celu budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17 o długości 9,58 km. Przedmiotowa obwodnica biegnie nowym śladem po wschodniej stronie m. Tomaszów Lubelski, w granicach województwa lubelskiego. Droga ekspresowa S17 na odcinku obwodnicy  Tomaszowa Lubelskiego jest zlokalizowana w sieci kompleksowej TEN-T. Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego przewidziana jest do realizacji w dwóch etapach. Beneficjent przedstawia do dofinansowania zakres dotyczący budowy pierwszego etapu.

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa lubelskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}