W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa północnej obwodnicy Krakowa w ciągu S52

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0058/21

Data podpisania UoD: 26.05.2022 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 01.06.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 1 718 649 629,66 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 789 630 009,42 PLN

Opis inwestycji:

Projekt polega na budowie północnej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 o długości 11,48 km. Początek budowy znajduje się w km 2+650,70 na terenie gm. Wielka Wieś w powiecie krakowskim, gdzie projektowana droga łączy się z istniejącym odcinkiem drogi S52 w istniejącym węźle „Modlnica” i biegnie nowym śladem omijając okoliczną gęstą zabudowę. Węzeł „Modlnica” jest w ramach projektu rozbudowywany o dodatkowe relacje ruchowe oraz o Obwód Utrzymania Drogi. Koniec inwestycji zlokalizowany jest w km 14+130,11, gdzie następuje włączenie w planowany węzeł „Kraków-Mistrzejowice” łączący obwodnicę z drogą S7.

Projekt obejmuje ponadto m.in.: budowę trzech węzłów drogowych i rozbudowę jednego, budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, tunele), urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekrany akustyczne, przepusty i przejścia dla zwierząt), przebudowę i budowę oświetlenia drogowego, uzbrojenia terenu, elementów infrastruktury drogowej (chodniki, ciągi pieszo – rowerowe, ścieżki rowerowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy, zatoki autobusowe), budowę urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie drogi ekspresowej), realizację zieleni drogowej.

Do głównych celów projektu należą:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment ważnego ciągu drogowego zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa małopolskiego, jak również poza granice państw.
{"register":{"columns":[]}}