W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu S14

Nazwa Projektu: Budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu S14

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0059/21

Data podpisania UoD: 05.11.2021 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 1 792 867 434,19 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 903 631 173,35 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotowa inwestycja polega na budowie zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi S14 o parametrach drogi klasy S. Łączna długość budowanego odcinka to 25,63 km. Inwestycja prowadzona jest w systemie projektuj i buduj. Przebiegać będzie przez obszar aglomeracji łódzkiej, po zachodniej stronie mijając Łódź i Zgierz, natomiast po stronie wschodniej Aleksandrów Łódzki i Konstantynów Łódzki. Początek obwodnicy znajduje się za istniejącym węzłem Emilia, gdzie rozpoczyna się łącznicą o długości 1,31  km, która następnie w km 2+900 przechodzi w projektowany ślad drogi ekspresowej S14. Koniec projektowanej obwodnicy i jej połączenie z istniejącą drogą ekspresową S14 zlokalizowano w km 28+527, tuż za projektowanym węzłem Łódź Lublinek. Lokalizacja projektu obejmuje miasto Łódź, powiat zgierski, (na terenie gmin: Zgierz – gmina wiejska, Zgierz – miasto, Aleksandrów Łódzki) i pabianicki (na terenie gmin: Konstantynów Łódzki, Pabianice – gmina wiejska).

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany wewnątrzregionalnej oraz poza granice województwa łódzkiego jak również poza granice państwa,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T.

Materiały

Strona internetowa projektu - odcinek 1
Strona internetowa projektu - odcinek 2
{"register":{"columns":[]}}