W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK15
Nazwa odcinka
obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
Długość
17,73 km
Lata realizacji
2018-2022
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
318 193 128,00 zł
Wartość dofinansowania
303 554 728,87 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oddział GDDKiA
Olsztyn
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)

Aktualnie realizowany etap

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Konsorcjum INKO Consulting Sp. z o. o., MP Sp. z o. o. Sp. k.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum PORR S.A, PORR Bau GmbH
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    2 lutego 2018 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Etap I
    Data złożenia wniosku
    11 lutego 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 3 grudnia 2019 r.)
    Data wydania decyzji
    6 kwietnia 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 27 lipca 2020 r.)
    Organ wydający
    Wojewoda Warmińsko-Mazurski
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Etap II
    Data złożenia wniosku
    30 sierpnia 2019 r. (uzupełniony 18 października 2019 r.)
    Data wydania decyzji
    29 czerwca 2020 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Warmińsko-Mazurski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    9 czerwca 2022 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 września 2015 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    28 września 2017 r.
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    23 marca 2010 r.
    Data wydania decyzji
    30 lipca 2010 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
Opis inwestycji
Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: jednojezdniowy 2+1 z barierą linową
szerokość pasa ruchu: 2 x 3,50 + 3,50m
szerokość pasa awaryjnego: 2 x 0,50 m szerokość poboczy: min 1,8 m

obciążenie: 115kN/oś

Obiekty inżynierskie

14 w tym 9 wiaduktów drogowych, 1 most, 4 przejścia dla zwierząt.

Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt, przepusty i przejścia dla, nasadzenia zieleni projektowanej, ogrodzenia z siatki stalowej, płotki naprowadzające przy przejściach dla, osłony antyolśnieniowe, pochylnie dla w studniach ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne.

 

Obwodnica jest drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Inwestycja realizowana była w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wykonawcy, jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych, było wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami GDDKiA zawartymi w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji.
Nowa droga została powiązana z innymi drogami publicznymi poprzez cztery ronda na wysokości miejscowości Brzozie Lubawskie, Kacze Bagno, Nowe Miasto Lubawskie, Bratian. Wybudowanych zostało 14 obiektów inżynierskich: dziewięć wiaduktów, przejście dla zwierząt górne, trzy przejścia dla zwierząt dolne oraz most nad rzeką Wel.

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo warmińsko-mazurskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}