W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK25 obwodnica Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK25
Nazwa odcinka
obwodnica Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego
Długość (obw. Sępólna Krajeńskiego)
6,4 km
Długość (obw. Kamienia Krajeńskiego)
2,5 km
Lata realizacji
2024-2028
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Bydgoszcz

Aktualny etap

  • Rozwiń tekst

    Przetarg

    Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    13 października 2023 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    w trakcie postępowania

Etapy zrealizowane

  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    obwodnica Sępólna Krajeńskiego
    Data złożenia wniosku
    -
    Organ wydający
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy
    Data wydania decyzji
    24 września 2021 r.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    obwodnica Kamienia Krajeńskiego
    Data złożenia wniosku
    -
    Organ wydający
    Burmistrz Kamienia Krajeńskiego
    Data wydania decyzji
    20 kwietnia 2021 r.
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    22 marca 2016 r.
    Wykonawca
    Getinsa Polska (lider); Getinsa – Payma S. L. (partner)
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    obwodnica Kamienia Krajeńskiego
    Data podpisania umowy
    22 marca 2016 r.
    Wykonawca
    TPF
Opis inwestycji

Odcinki istniejącej DK 25 przebiegają poza terenem zabudowanym, przez tereny podmiejskie oraz przez tereny zabudowane miasta Kamień Krajeński.

Droga posiada bardzo niskie parametry techniczne, nie jest przystosowana do prowadzenia ruchu tranzytowego, w tym ciężkiego i nie ma możliwości jej przebudowy tak, aby spełniała parametry drogi klasy GP. Obecny przebieg drogi krajowej nr 25 przez miasto jest konfliktogenny, a powoduje to ruch tranzytowy stwarzający potencjalne zatory, wypadki i kolizje oraz potencjalne zagrożenia środowiska związane z transportem materiałów niebezpiecznych i rzeczywiste związane przede wszystkim z hałasem i w mniejszym stopniu skażeniem powietrza.

Inwestycja zlokalizowana jest w województwie kujawsko-pomorskim, powiat sępoleński, gmina Kamień Krajeński. 

Każdy zaproponowany wariant obwodnicy przebiega po zachodniej stronie miasta, przebiega przez tereny rolnicze, łąki, sporadycznie przy zabudowie mieszkaniowej o niskiej intensywności oraz przecina dolinę rzeki Kamionki, co stwarza konieczność budowy obiektu mostowego nad doliną i dostosowanie odpowiednio niwelety drogi do istniejących warunków.

W wariancie rekomendowanym planuje się podłączenie obwodnicy do istniejącego, planowanego do przebudowy ronda, łączącego drogę krajową nr 25 i drogi powiatowe nr 1105C Dąbrowa - Kamień Krajeński oraz 1104C Stare Gronowo -Witkowo-Kamień Krajeński. 

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 
szerokość poboczy 
obciążenie: 11,5. ton/oś 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo kujawsko-pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}