Wstecz

DK28 obwodnica Sanoka - II etap

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK28
Nazwa odcinka
obwodnica Sanoka - II etap
Długość
3 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Lata realizacji
2024 - 2028
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    symbol koparki
    Wykonawca - projekt i budowa
    Budimex S.A.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    15 maja 2024 r.
    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Konsorcjum firm Eksametr i Miliarium
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    17 marca 2025 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podkarpacki
    Data wydania decyzji
    22 grudnia 2025 r.

Opis inwestycji

Przebieg Etapu II obwodnicy, będzie zgodny z przebiegiem wariantu 8B SK (w wersji ze skrzyżowaniami), dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Rzeszowie wydał decyzję znak: WOOŚ.4200.15.2013.AH-88 z dnia 10 lipca 2014 r. ustalającą środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia pn.: „Budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka”, utrzymaną w mocy ze zmianami decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska znak: DOOŚ-oaI.4210.33.2014.ADK.20 z dnia 18 maja 2015 r. 
Zakłada się że rozwiązania projektowe będą mieścić się w granicach terenu określonego na mapach ewidencyjnych, stanowiących załącznik do DŚU. 

Początek projektowanego odcinka rozpoczyna się tuż za Rondem nr 3 w km 6+699.14, gdzie kończy swój bieg I Etap obwodnicy Sanok. Dalej trasa obwodnicy na odcinku ~ 1 km przebiegać będzie w kierunku południowo – zachodnim „po śladzie” istniejącej DK-84. 

Następnie trasa projektowanej obwodnicy biec będzie nowym śladem w kierunku północno – wschodnim, przekraczając linię kolejową nr 108 oraz rzekę San i włączając się do istniejącej drogi krajowej nr 28 (ul. Przemyska) w miejscowości Bykowce. 

Parametry techniczne

klasa drogi: G i GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1X2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa wielofunkcyjnego   - 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak
szerokość poboczy: 1,0 m (utwardzonego), min. 0,75 m (gruntowe ulepszone)
obciążenie: 115 kN/oś
szerokość poboczy o naw. twardej - 0,5 m (na odcinku od km 6+822 do km ok. 7+713, tj. do ronda nr 1); 0,75 m (poza terenem zabudowy); 0,5 m (na terenie zabudowy, tj. odcinku za rondem nr 2)
szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

Obiekt PZDM-1 w km 7+053,25
Obiekt MD-1 w km 7+891,55
Obiekt MD-2 w km 8+371,61
Obiekt MD-3 w km 0+105,45 (DK84)
Obiekt PD-2 w km 8+096,31
Obiekt PD-4 w km 0+171,76 (DK84)
Obiekt PDZM-3 w km 9+086,61
Mur oporowy MO-2

Ochrona środowiska 
  • Ekrany akustyczne dł. ok 1 800 m.
  • Przejścia dla zwierząt

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podkarpackie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}