DK28 obwodnica Zatora
- Nr drogi
- DK28
- Nazwa odcinka
- DK28 obwodnica Zatora
- Długość
- 2,15 km
- Nazwa projektu
- Budowa obwodnicy Zatora w ciągu drogi krajowej nr 28 (projekt pilotażowy realizowany z wykorzystaniem metodyki i narzędzi BIM)
- Lata realizacji
- 2025 - 2027
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- Wartość umowy na realizację
- 76 234 023,94 zł
- System realizacji
- Tradycyjny w oparciu o metodykę BIM
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Przetarg na roboty budowlane (Dialog konkurencyjny)- Data ogłoszenia przetargu
- 4 stycznia 2023 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 10 września 2024 r.
Przetarg na dokumentację projektową- Data ogłoszenia przetargu
- 5 sierpnia 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 19 grudnia 2019 r.
- Data podpisania umowy
- 28 stycznia 2020 r.
- Wykonawca
- Sweco Polska Sp. z o.o.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 13 grudnia 2007 r.
- Wykonawca
- MP Mosty Sp. z o.o
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 13 grudnia 2007 r.
- Wykonawca
- MP Mosty Sp. z o.o
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 29 kwietnia 2015 r.
- Data wydania decyzji
- 16 sierpnia 2016 r.
- Organ wydający
- Burmistrz Zatora
Opis inwestycji
Inwestycja będzie polegać na budowie drogi krajowej nr 28 po nowym śladzie, omijającym centrum Zatora i związaną z tym przebudową i rozbudową istniejącej drogi krajowej nr 28, rozbudową drogi wojewódzkiej nr 781, budową, rozbudową i przebudową dróg gminnych, rozbudową i przebudową drogi powiatowej nr DP1812K oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, kolidującej z projektowaną inwestycją. W ramach inwestycji powstanie m. in. wiadukt nad linią kolejową, trzy mosty, dwa przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, jak ekrany akustyczne oraz stawy kompensacyjne oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, kolidującej z projektowaną inwestycją. Zadanie będzie realizowane w innowacyjnej technologii zastosowaniem metodyki i narzędzi BIM (Building Information Modeling), która pozwoli na efektywniejsze zarządzanie projektem. Nowa trasa będzie drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego)..
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3.50 m
szerokość pasa awaryjnego: -
szerokość poboczy: min. 2.30 m
obciążenie: 11.5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
Most zintegrowany z przejściem dla zwierząt średnich, 3 przepusty pełniące funkcję przejścia dla zwierząt, 2 przejścia podziemne pieszo-rowerowe.
Ochrona środowiska
- szczelny system odwodnienia - kanalizacja deszczowa i odcinki rowów uszczelnionych zakończone układami oczyszczania (osadniki i separatory), rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne podziemne, 2 stawy kompensacyjne
- ekrany akustyczne
- 1 przejście dla zwierząt zintegrowane z obiektem mostowym, 3 przepusty dla płazów, płotki naprowadzające
- nasadzenia drzew i krzewów